۴ مدیر وزارت صنعت بازداشت شدند ۴ مدیر وزارت صنعت بازداشت شدند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ۴ مدیر وزارت صنعت بازداشت شدند

۴ مدیر وزارت صنعت بازداشت شدند

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی، درباره پرونده های اخیر سکه، ارز و خودرو افزود: قرار شد در این دسته از پرونده ها معاون اول قوه قضاییه با همکاری دادستان کل کشور به موضوع رسیدگی، هماهنگی و همکاری کنند.

وی افزود: در خصوص پرونده ثبت سفارش به ویژه خودرو تاکنون ۵ نفر از مدیر و احیانا همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگیر شدند که چهار نفر در بازداشت هستند.

محسنی اژه ای گفت : یکی از دستگیر شدگان یکی از مدیر سازمان توسعه تجارت و دیگری معاون وی است و یک نفر هم طراح این سامانه است که اخیراً منفصل شده بود که وی نیز بازداشت شده و فرد چهارم نیز خانمی است که تا دو سه ماه پیش یعنی همزمان با ثبت این سفارش ها همکاری و مسئولیت داشته است.

بازداشت ۴ مدیر وزارت صنعت در خصوص ثبت سفارش خودرو

سخنگوی قوه قضاییه افزود: به دادستانها گفته شد روند رسیدگی را تسریع کنند و هیچ گونه اغماضی در خصوص فردی که مورد اتهام قرار گرفته است و در هر موقعیتی که باشد، نکنند.

وی گفت : همچنین دادستان تهران و دادستان کل کشور در این خصوص نامه هایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته بودند و دادستان کل کشور نیز نامه ای به بانک مرکزی نوشته بود که هرچه زودتر در خصوص ثبت سفارش ها لیست آنها را برای ما بفرستید و روز پنجشنبه بانک مرکزی آن را برای دادستان تهران و کل کشور فرستاد که امروز دادستان کل کشور گفت سی دی آن فرستاده شده است و بررسی می کنیم، البته نواقص زیادی دارد که از بانک مرکزی می خواهیم برطرف کند.

حتما بخوانید:  تصاویر نوازندگان ایرانی در قرنطینه، جهانی شد

معاون اول قوه قضائیه گفت: در بحث ثبت سفارش و تخصیص ارز قطعا تخلف شده است.

وی افزود: ما علاوه بر وزارت صنعت و معدن که نامه نوشتیم و پاسخ داده شده و توسط دادستان‌ها در حال بررسی است به وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز نامه‌ای نوشتیم که هنوز جواب ندادند و امیدوارم جواب بدهند.

وی گفت: با این پاسخ‌هایی که دادند، با افرادی که تحت تعقیب قرار گرفتند و افرادی که دستگیر شدند؛ از تعدادی از کسانی که وارد کننده بودند حتی از شرکت‌ها نیز احضار شدند و همکاران ما از آن‌ها مشغول تحقیق هستند.

محسنی اژه‌ای گفت: این اتفاقات که رخ داد، دو بخش دارد یک بخش این است که آیا وزارت اقتصاد یا وزارتخانه‌های ذیربط ثبت سفارشی را که انجام داده اند و بانک مرکزی تخصیص ارزی که برای آن ثبت سفارش‌ها بوده ایا این تخصیص ارز و ثبت سفارش‌ها در شرایط کنونی درست بوده است یا خیر و کالایی که وارد شده است واقعاً در این شرایط ارز به آن‌ها باید داده می‌شد که بخش عمده قضیه این مورد است.

وی ادامه داد: بخش دیگر این است که آیا تخلف یا فسادی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر؟ اکنون آنچه مسلم شده، این است که در ثبت سفارش و تخصیص ارز به این خودروها قطعاً تخلف صورت گرفته و اتهاماتی متوجه افراد است که بررسی می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *