ابتکار برخی زوج‌ها برای کسب درآمد بیشتر ابتکار برخی زوج‌ها برای کسب درآمد بیشتر | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ابتکار برخی زوج‌ها برای کسب درآمد بیشتر

ابتکار برخی زوج‌ها برای کسب درآمد بیشتر

گزارش روزنامه «ایران» از رواج پدیده طلاق صوری برای دریافت مستمری را می خوانید.

«تعدادی از زوج‌ها برای کسب درآمد بیشتر، دست به‌ طلاق صوری می‌زنند تا ماهانه مبلغی را به‌ عنوان مستمری زنان سرپرست خانوار دریافت کنند.

«فاطمه عباسی»، مشاور امور بانوان رئیس سازمان بهزیستی نیز در گفت‌و‌گو با «ایران» می‌گوید: تنها نمی‌توان به نظر یک نهاد در مورد مجازات متخلفان اکتفا کرد. به همین دلیل، لازم است بعد از اثبات موضوع، نهادهای مربوطه از جمله قوه قضائیه، در مورد مجازات متخلفان تصمیم‌گیری کنند.

وی طلاق صوری برای کسب درآمد را غیرمنطقی می‌داند و تأکید می‌کند: اگر هم برخی از افراد دست به چنین کارهایی بزنند که من آن را بعید می‌دانم، این مشکل مربوط به سازمان بهزیستی نمی‌شود. البته، در گذشته برخی برای معافیت سربازی به طلاق صوری، روی آورده بودند که با پیگیری مسئولان مربوطه، متوقف شد.

«علی ساری، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به «ایران» می‌گوید: مگر بهزیستی به جامعه هدف و افراد تحت پوشش خود چقدر می‌دهد؟ به نظر من، هیچ خانواده‌ای حاضر نیست برای به دست آوردن این پول ناچیز، با آبروی خود و خانواده‌اش بازی کند.

«فاطمه ذوالقدر»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم با تأکید بر اینکه اگر خانواده‌ای برای دریافت مستمری دست به چنین اقدامی زده، حتماً با او برخورد خواهد شد، به «ایران» می‌گوید: در کنار طلاق‌های واقعی، طلاق‌های صوری به‌عنوان یک راهکار برای گرفتن مستمری یا اخذ معافیت فرزند از خدمت سربازی توسط زوجین صورت می‌گیرد که این خود یک آسیب اجتماعی بسیار جدی است و کاملاً خلاف قانون است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  سیگار گران می‌شود

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *