احتمالات روزنامه جوان درباره توبه مهدی کروبی احتمالات روزنامه جوان درباره توبه مهدی کروبی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احتمالات روزنامه جوان درباره توبه مهدی کروبی

احتمالات روزنامه جوان درباره توبه مهدی کروبی

روزنامه جوان در یادداشتی به روایت سردبیر روزنامه سازندگی از دیدارش با کروبی واکنش نشان داده است.

احتمالات روزنامه جوان درباره توبه مهدی کروبی

در بخشی از این یادداشت آمده: 

* محمد قوچانی، سردبیر روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران سازندگی در روایتی که از دیدار اخیرش با مهدی کروبی نوشته، اعلام کرده که کروبی همچنان از رأی به حسن روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ دفاع می‌کند. از سویی طبق آنچه قوچانی نوشته، کروبی از اینکه حرف زدنش از «ضرورت مشارکت اصلاحات در انتخابات» خطاب به اصلاح‌طلبان در زمان انتخابات مجلس ۹۸ باعث می‌شد تا از آن‌ها «پیام‌های تند و تلخی» دریافت کند، اظهار «تعجب» کرده است، چه آنکه معتقد است که «مگر اصلاح‌طلبی جز تلاش برای اصلاح امور از طریق انتخابات است؟» در بخشی از روایت قوچانی از دیدارش با کروبی آمده است: «کروبی به اصلاح‌طلبان توصیه می‌کند نامزدی انتخاب کنند که هم بتواند رأی ملت را به دست آورد و هم با حاکمیت کار کند، چرا که بدون همکاری حاکمیت امکان تأسیس دولتی برای پیشبرد اصلاحات و از آن خیلی مهم‌تر اداره امور ملت وجود ندارد.»

* کروبی البته خود نتوانست با حاکمیت کار کند و حتی مقابل حاکمیت ایستاد و قدم به قدم همپای فتنه‌ای که «اصل نظام» را نشانه گرفته بود، پیش رفت. حال این توصیه‌های او به اصلاح‌طلبان را می‌توان نوعی بازگشت از گذشته دانست؟ در این صورت، شاید پیام‌های تند و تلخی که از سوی اصلاح‌طلبان دریافت می‌کرده، چندان هم جای تعجب نداشته است.

* طیفی از اصلاح‌طلبان که موافق مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس نبود، طیف تندرویی است که قابل‌توجه‌ترین گزاره در سابقه مهدی کروبی را همان ایستادنش مقابل رأی مردم در سال ۸۸ با ادعای تقلب در انتخابات می‌داند، چطور اکنون از دعوت او به مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس استقبال کنند؟! آن‌ها اگر اعتباری هم برای کروبی قائل باشند، به همراهی او با تقلب و حوادث سال ۸۸ است، وگرنه میزان آرای او در سال ۸۸ که حتی از آرای باطله هم کمتر بود، نشان می‌دهد که او چه سطح اعتباری پیش اصلاح‌طلبان دارد! و بامزه آنکه قوچانی در مورد یکی از لیدرهای فتنه رادیکالی ۸۸ می‌نویسد: «تاریخ باید خاطرات و روایات کروبی از علت افت و خیز اصلاحات را هم ثبت کند. باید ثبت کند که او از نخستین کسانی بود که در برابر رادیکالیسم هشدار داد.»

حتما بخوانید:  اقدام عجیب وزیر کشور طالبان حین مصاحبه

* قوچانی در عبارات پایانی نوشته خود آنقدر سطح مبالغه در مدح کروبی را بالا می‌برد که می‌توان گفت کروبی را در جایگاه نخست رهبری اصلاحات می‌نشاند: «کروبی نماد زنده بودن اصلاحات است. تا زمانی که او زنده است هیچ کس نمی‌تواند تاریخ اصلاحات را ناراست بنویسد و این مسئولیت تاریخی کروبی است که نگذارد اصلاحات را وارونه تعریف کند. او می‌تواند این تاریخ را به جای ایستادن بر سر، دوباره روی دوپا بازگرداند. حتی اگر خود هرگز مدعی هیچ مقام سیاسی چه در اصلاحات چه در حاکمیت نباشد. کروبی نه برای تاریخ که برای آینده سخن می‌گوید.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *