امارات، مصرف مشروبات الکلی را آزاد می‌کند امارات، مصرف مشروبات الکلی را آزاد می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امارات، مصرف مشروبات الکلی را آزاد می‌کند

امارات، مصرف مشروبات الکلی را آزاد می‌کند

خبرگزاری فارس: امارات عربی متحده امروز شنبه از تغییر قوانین اسلامی به منظور کاهش محدودیت برای مصرف مشروبات الکلی و دادن اجازه برای زندگی زنان و مردان نامحرم خبر داد.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی امارات (وام) امروز شنبه از تغییرات گسترده در برخی قوانین اسلامی در این کشور خبر داد که طبق آن به زوج‌هایی که ازدواج نکرده‌اند اجازه زندگی مشترک می‌دهد، محدودیت‌ها مربوط به شرب خمر را کاهش می‌دهد و جرم تلقی می‌شوند.

امارات، مصرف مشروبات الکلی را آزاد می‌کند

این خبرگزاری با استقبال از اقدام امارات در تغییر این قوانین مدعی شد: «تقویت آزادی‌های شخصی نشاندهنده تغییر چهره این کشور است؛ کشوری که به دنبال آن است که خودش را مقصدی برای گردشگران جلوه دهد».

خبرگزاری رسمی امارات (وام) در گزارش خود درباره تغییر قوانین مدعی شد که این اقدامی به منظور «تحکیم اصول تسامح در امارات عربی متحده» بوده است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود درباره این تغییرات نوشت: «بیانیه (امارات) متعاقب توافق تاریخی برای عادی سازی روابط بین امارات عربی متحده و اسرائیل با میانجیگری آمریکا انجام می شود و انتظار می رود که این توافق باعث حضور سیل گردشگران اسرائیلی و سرمایه گذاری آنها (در امارات) شود».

برچیده شدن جریمه و مجازات برای شرب خمر، فروش یا در اختیار داشتن مشروبات الکلی برای افراد ۲۱ سال به بالا از جمله تغییرات اعلامی امارات است.

تا پیش از این، استفاده از مشروبات الکلی در باشگاه‌ها و مشروب فروشی‌های سواحل امارات انجام می شده اما افراد حقیقی برای خرید، انتقال یا داشتن مشروبات الکلی به مجوز دولت نیاز داشتند اما طبق قوانین جدید، دیگر نیازی به مجوز ندارند.

حتما بخوانید:  مرگ ۵ تن در پی حریق کارگاه مبل‌سازی در تهران

تغییر قانون مربوط به زندگی مشترک زنان و مردان نامحرم، یکی دیگر از محتویات قوانین جدید امارات است.

تا پیش از این در امارات، زندگی مشترک زن و مردی که با هم ازدواج نکرده‌اند جرم بوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *