بازگشت دوباره ماهی‌ها به تور صیادان ایرانی بازگشت دوباره ماهی‌ها به تور صیادان ایرانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازگشت دوباره ماهی‌ها به تور صیادان ایرانی

بازگشت دوباره ماهی‌ها به تور صیادان ایرانی

روزنامه جام جم نوشت: بعدا از هشدار سپاه پاسداران و برخورد با کشتی‌های خارجی، ماهیگیری در جنوب رونق گرفت.

صید ترال نوعی روش صید ماهی است که به وسیله کشیدن تور در آب توسط چند شناور انجام می‌شود و هیچ موجود زنده‌ای از صید شدن به این شیوه جان به در نمی‌برد. صید ترال در جنوب کشور از این نوع است.

چند ماه پیش اعتراض مستمر مردم و صیادان جنوب راه به جایی نبرد و مسئولان شیلات معتقد بودند کشتی‌های خارجی تخلفی انجام نداده اند.

بازگشت دوباره ماهی‌ها به تور صیادان ایرانی

پس از افزایش مطالبات صیادان جنوب، سردار جعفری، فرمانده کل سپاه اعلام کرد: شیلات نباید جلوی مردم در استفاده از منابع طبیعی دریا را بگیرد و با دادن مجوز به کشتی‌های خارجی مردم را بیکار کند.

در همین راستا فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد که: با هر گونه اقدام غیرقانونی صیادی در آب‌های ایران مقابله می‌کند و در همین راستا با هماهنگی مقام قضایی و ارائه مستندات، دستور توقیف برخی از این شناور‌های چینی صادر شده است.

بنا بر گفته مسئولان شیلات؛ کشتی‌های چینی مالکیت ایرانی دارند و تنها دارای مجوز صید فانوس ماهی هستند که برای صید این نوع ماهی فناوری لازم در اختیار ایران نیست.

سازمان شیلات اعلام کرد: ایران فناوری صید فانوس ماهی را در اختیار نداشت و سال ۸۹ طی فراخوانی که اعلام کرد، کشور‌های مختلف برای صید این نوع ماهی وارد ایران شدند.

اما گزارش تخلفات در این زمینه نشان می‌دهد، قوانین مربوطه از سوی کشتی‌های چینی رعایت نشد که بالاخره سپاه برای تامین امنیت وارد عمل شد.

نماینده میناب در مجلس هم در این رابطه گفت: کشتی‌های چینی محدوده صید خود را ترک کردند و اگر صید فانوس ماهی‌ها در منطقه‌ای که برایشان تعیین شده بوده انجام می‌شد مشکلی پیش نمی‌آمد، اما آن‌ها به نزدیک سواحل آمده و علاوه بر صید همه گونه ماهی و بیکاری صیادان، اوکسیستم دریا را برهم زدند.

حتما بخوانید:  شورش مرگبار برای فرار از مرکز ترک اعتیاد!

در نهایت کار به جایی رسید که نیروی دریایی سپاه در جهت حفظ منافع مردم وارد عمل شد و این کشتی‌ها را توقیف کرد تا دوباره رونق به کار صیادان ایرانی در آب‌های جنوب و مشاغل بومی این منطقه بازگردد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *