برانکو: همه کار می‌کنند که دوباره قهرمان نشویم! برانکو: همه کار می‌کنند که دوباره قهرمان نشویم! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / برانکو: همه کار می‌کنند که دوباره قهرمان نشویم!

برانکو: همه کار می‌کنند که دوباره قهرمان نشویم!

 خبرگزاری تسنیم: برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: به بازیکنانم بابت این پیروزی تبریک می‌گویم. بردی بسیار مهم بود. همین‌طور به هواداران‌مان هم تبریک می‌گویم که با تشویق‌شان ما را به سمت کسب یک برد دیگر هدایت کردند تا بتوانیم تا پایان نیم‌فصل بیشترین امتیازات را جمع کنیم.

بازیکنانم شخصیت و خصوصیات یک تیم برنده و قهرمان را نشان دادند

وی با تمجید از بازیکنانش افزود: به طور خاص به آنها تبریک می‌گویم که بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا، از چهار بازی سه برد کسب کردیم و یک مساوی گرفتیم که از نظر روحی روانی کار بسیار سختی بود. بازیکنانم شخصیت و خصوصیات یک تیم برنده و قهرمان را نشان دادند.

رفتاری که با قهرمان ۲ دوره لیگ ایران و نایب قهرمان آسیا می‌شود شرم‌آور است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به صحبت‌های مدیر روابط عمومی باشگاه و مدیر رسانه‌ای این تیم که به عملکرد داوران در این فصل اعتراض کرد، گفت: پندار خمارلو نشست خبری را با صحبت‌هایی شروع کرد که شاید خوب نبود که این صحبت‌ها انجام شود، اما این صحبت‌ها مربوط به داوران است.

واقعاً شرم‌آور است رفتاری که با قهرمان دو دوره لیگ ایران و نایب قهرمان آسیا می‌شود. با تیمی که فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بوده و این همه هوادار دارد، نمی‌توانیم یک داوری عادی و معمولی چه در خانه و چه در خارج از خانه داشته باشیم. همان‌طور که آقای خمارلو گفتند، یک نامه بفرستند که شما حق ندارید قهرمان شوید و ما هم نمی‌شویم. خیلی راحت و آرام بازی‌ها را انجام می‌دهیم تا لیگ تمام شود.

نمی‌دانم کمال چرا کارت زرد گرفت!

«به سه برد و یک مساوی تیم‌تان پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا اشاره کردید که از نظر روانی کار بسیار سختی بوده، اما موضوع با اهمیت‌تر راحت کارت گرفتن بازیکنان پرسپولیس است که باعث محرومیت‌های پی‌درپی آنها می‌شود. آیا در این خصوص با بازیکنان‌تان صحبت کرده‌اید تا از نظر روانی شرایط بهتری پیدا کنند و راحت کارت نگیرند؟»

برانکو در واکنش به این پرسش گفت: بله، صحبت کردن در این باره راحت است. طبیعتاً شما حق دارید. من در جلسه قبل از بازی در بیش از نیمی از وقت جلسه فنی‌مان درباره داوری صحبت کردم، اینکه چه انتظاری می‌توان داشت و چه چیزی در انتظارمان است. تجربه‌های بسیار بدی از داوری‌های بازی با ذوب‌آهن داشتیم، اما نمی‌دانم واقعاً کمال چرا کارت زرد گرفت! حرکت او یک دوئل با بازیکن حریف بود که به هم برخورد کردند.

حتما بخوانید:  ایران، سرزمین پرندگان مهاجر؛ هومن و سارا

فکر می‌کنند چیزی از داوری نمی‌دانیم، چرا ما را احمق فرض می‌کنند؟!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که کامیابی‌نیا به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد گرفت، تصریح کرد: خیر، او اعتراض نکرد. به دلیل برخوردی که داشتند، کارت زرد گرفت. بازیکن حریف روی زمین شروع به غلت زدن کرد و داور هم سریع کارت زرد داد.

برانکو: همه تلاش‌شان را می‌کنند که دوباره قهرمان نشویم!

شما که نمی‌توانید همه بازیکنان را در هر شرایطی کنترل کنید. آنها جوان هستند و روی بی‌عدالتی حساس‌اند. چرا گل ما را مقابل ماشین‌سازی قبول نکردند؟ چرا روی گل آفساید سایپا سوت نزدند؟ حالا بقیه اشتباهات را نمی‌گویم. اینجا داور دو خطا در دقایق آخر نمی‌گیرد، اجازه می‌دهد توپ اوت شود، کرنر شود و فکر می‌کند ما چیزی از داوری نمی‌فهمیم.

ما مربیان داوران بسیار بهتری هستیم، چون هر روز در زمین هستیم و من هر روز در تمرین داوری می‌کنم. هم داوری خوب می‌کنم و هم به عمد داوری بد می‌کنم، چرا ما را احمق فرض می‌کنند؟!

همه تلاش‌شان را می‌کنند که مبادا ما دوباره قهرمان شویم!

برانکو در پاسخ به این سؤال که انتظار داشتیم شما را بعد از یک برد شیرین خوشحال ببینیم، اما بسیار عصبانی هستید و آیا این عصبانیت فقط به دلیل مشکلات داوری است، گفت: این روند داوری تقریباً چهار سال و از زمانی که من آمدم، بوده و ادامه دارد. داوری‌ها را در تلویزیون هم آنالیز می‌کنند و چند ماه پیش طبق آمار باشگاهی که از داوری بیشترین ضربه را خورده بود، پرسپولیس است.

آیا ما تا به حال کمکی از داوران خواسته‌ایم؟ شما دیده‌اید که آیا رئال مادرید، بارسلونا و… در لیگ خودشان بیشتر از همه لطمه بخورند؟ حداقل این حق را داریم که به ما احترام بگذارند. دو بار پشت سر هم قهرمان ایران شده‌ایم، دو بار قهرمان سوپرجام شدیم و همه تلاش‌شان را می‌کنند که مبادا ما دوباره قهرمان شویم، اما ما قهرمان خواهیم بود.

وقتی بازیکنانم هر روز با بی‌عدالتی روبه‌رو می‌شوند، چطور می‌توانم آرام باشم؟

حتما بخوانید:  یک بازیکن دیگر استقلال به گل‌گهر پیوست

وی درباره اینکه پرسپولیس در این چند سال با مدیریت او موفق شده است و اگر در شرایط فعلی دژ محکمی به اسم برانکو به‌هم بریزد تیمش هم قطعاً به‌هم خواهد ریخت، اظهار داشت: من باید از بازیکنانم حمایت و دفاع کنم. من هر روز با بازیکنانم هستم. آنها هر روز با بی‌عدالتی روبه‌رو می‌شوند.

چطور می‌توانم آرام باشم؟ باید هر روز دست روی شانه آنها بگذارم و بگویم ببخشید؟ بگویم حالا نشد، ببخشید! خب اینها را نمی‌توان دید، اگر سردبیر شما هر روز اذیت‌تان کند، زیر گوش‌تان بزند، تحقیرتان کند، تحمل می‌کنید؟ یا بیاید نصف مقاله شما را خط بزند، بگوید این خوب نیست و هیچ چیز حالی‌تان نیست. آن روز می‌خواهم ببینم که تحمل شما چقدر است. منظور من با شما نیست و سوءتفاهم نشود، این را فقط مثال زدم. ببخشید!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه به داوری اعتراض زیادی می‌کند و آیا حاضر است خودش کلاس داوری بگذارد، گفت: چرا شما متوجه نمی‌شوید؟!

من فوق‌لیسانس دانشکده تربیت بدنی را دارم. گرایشم فوتبال بوده است. دو سال دوره مربیگری حرفه‌ای را گذراندم. پرولایسنس یوفا را دارم و در همه اینها قانون و مقررات فوتبال گنجانده شده است. ۱۳ فصل هم فوتبال بازی کردم و ۳۰ سال است مربی هستم. هر روز هم در زمین هستم.

چطور آنها می‌توانند از من بهتر داوری کنند؟! نه من، از علی دایی چطور می‌توانند بهتر داوری کنند؟ چطور می‌شود جلوی کمک داور توپ بیرون می‌رود، اوت ما را می‌گیرد، اما داور وسط می‌آید تصمیم کمکش را رد می‌کند و به سود آنها سوت می‌زند.

داور فقط خودش را گول زد، کامیابی‌نیا با کارت زردی که گرفت محروم نمی‌شود!

برانکو در واکنش به این موضوع که چرا علیرضا منصوریان نسبت به داوری اعتراضی نداشت و می‌گفت داوری بسیار خوب بوده است، اظهار داشت: بله، خوب بود، چون برای آنها خوب بود. برای آنها عالی بود. من حاضرم امضا کنم و رضایت بدهم همیشه آن‌طور که برای ذوب‌آهن سوت زدند، برای ما قضاوت کنند یا همان‌طور که برای سپاهان داوری می‌شود. داور فقط خودش را گول زد، کمال کامیابی‌نیا بازی قبلی محروم بود و با این کارت محروم نمی‌شود!

هم آماری و هم بصری از همه حریفان‌مان بهتر بوده‌ایم

وی درباره اینکه تیمش شاداب نبود و بردهای خفیفی را کسب کرده است و شاید هواداران از این نوع بازی راضی نباشد، خاطرنشان کرد: ما در نیمه اول باید بازی را تمام می‌کردیم، زمانی که پنج شش فرصت عالی برای گلزنی داشتیم. البته ذوب‌آهن وضعیتش بسیار بهتر از آن جایگاهی است که در جدول دارد.

حتما بخوانید:  شرط روسیه برای فروش هواپیما به ایران

طبیعی است اگر گل دوم یا سوم را می‌زدیم، قضیه فرق می‌کرد. در نتیجه یک بر صفر بازهم امکان این وجود دارد کاری از پیش ببرید و نتیجه را بهتر کنید. با این حال عدم اطمینان یا عدم دقت باعث این اتفاقات می‌شود، هر چند ما از موقعیت‌های زیادی که داشتیم، استفاده نکردیم.

من با نظر شما موافقم، اما این را باید بدانیم این بیستمین بازی ما در این فصل بود. بیشترین بازی‌ها را ما انجام دادیم و به جرأت می‌گویم که عملاً از همه حریفان‌مان بهتر بودیم. هم آماری و هم بصری، حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم بهتر بودیم. ۱۰ دقیقه مقابل کاشیما بدشانسی داشتیم، اما در مجموع بهتر از آنها بودیم. اگر آنجا هم یک مقدار تمرکز داشتیم، وضعیت‌مان بهتر می‌شد.

انتقادی که کردید درست است و وظیفه خودم می‌دانم که با کار کردن بهتر و بهتر شویم. دیدید که امروز از احسان حسینی برای اولین بار رونمایی شد، محمدامین اسدی بازی کرد و سعید حسین‌پور فرصت بازی داشت. اینها بازیکنان جوانی هستند که دنبال فرصت و فضا برای بازی خودشان هستند.

خیلی پنالتی‌ها عمدی یا غیر عمدی اتفاق می‌افتد و نمی‌دانم عواقب آن چیست

پس از پایان نشست خبری یکی از خبرنگاران به برانکو گفت با صحبت‌هایی که انجام دادید فکر نمی‌کنید محروم شوید، چراکه عملاً گفتید داوری‌ها به سود سپاهان است و با صحبت‌هایی که انجام دادید جریان‌سازی کردید که سرمربی پرسپولیس هم در پاسخ به این خبرنگار گفت: من چیز خاصی نگفتم و فقط گفتم سپاهان را می‌بریم، چون ما تجربه بدی با داوری داریم.

مگر چیزی عجیبی است؟ به همین دلیل گفتم. یک بازی نشان بدهید که اوتی که نبوده را داوران به نفع ما گرفته باشند. نمی‌خواهم بگویم که علیپور را در ۱۸ قدم زدند و لِه کردند. مهم نیست که عمدی یا غیر عمدی، اما او را زدند. بالاخره خیلی پنالتی‌ها عمدی یا غیر عمدی اتفاق می‌افتد و نمی‌دانم عواقب آن چیست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *