توقف مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت مال‌ها توقف مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت مال‌ها | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توقف مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت مال‌ها

توقف مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت مال‌ها

گفتگوی امیر حاتمی، ویزر دفاع با روزنامه ایران درباره کاهش فعالیت های اقتصادی وزارت دفاع را می خوانید.

اهم اظهارات وی:

ما شرکت واگن پارس را واگذار کردیم، یا از مدیریت ایران ایرتور خارج شدیم. و علاوه بر آن، بیش از ۱۳۰ شرکت که در زمینه سازندگی و اقتصادی شکل گرفته بود را تعطیل کردیم. یکی از کارهایی که در دولت دهم به یکی از شرکت‌های وزارت دفاع واگذار شده بود – آزادراه اصفهان شیراز – تعطیل کردیم.

لذا آماده هستیم این پروژه را باوجود ۷۲ درصد پیشرفت واگذار کنیم یا پروژه‌هایی که پیشرفت کمتری داشتند، مانند قطار برقی تهران-مشهد یا کنارگذر رامسر، از ابتدا این‌ها را بلافاصله به وزارت راه و شهرسازی بازگرداندیم

مالک سهام صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، نسل بازنشسته‌های نیروهای مسلح هستند و ارتباطی به نیروهای مسلح ندارد. این صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی است که یک تکلیف و مأموریت بسیار مهم را برعهده دارد و آن تأمین حقوق بازنشسته‌هاست.

ما به عنوان وزارت دفاع، در واقع از طرف بازنشستگان اعمال حق مالکانه می‌کنیم، یعنی مراقبت می‌کنیم که حقوق بازنشستگان در صندوق مراعات شود. نه دولت و نه نیروهای مسلح، مالک صندوق نیستیم، مالک صندوق نسل بازنشستگان هستند.

تأکید آقای رئیس جمهوری به خروج از بنگاهداری است. ما هم در این جهت حرکت می‌کنیم. صندوق‌ها در اجرای سیاست‌های رئیس جمهور محترم آمادگی دارند حتماً از مدیریت بنگاه‌های اقتصادی خارح شوند.

آقای رئیس جمهوری هم تأکید کردند صندوق‌ها حتماً سهام خوب داشته باشند، سهامداری کنند، مدیریت را بخش خصوصی به عهده داشته باشد تا آنان بتوانند مأموریت خود را به انجام برسانند.

حتما بخوانید:  بقایی در بیمارستان بستری شد

سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در ساخت مجتمع‌های لوکس و مال‌ها متوقف شد

بر اساس مصوبه شورای معاونان و بخشنامه معاونت توسعه ساختمان در جهت پرهیز از رقابت با بخش خصوصی و سیاست‌های کلان بنیاد از این پس سرمایه‌گذاری شرکت های بنیادی درساخت و ساز پروژه های جدید تجاری لوکس و مراکز بزرگ تجاری (مال‌ها) که عمدتا با هدف عرضه برندهای خارجی در کلانشهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد، متوقف می شود.

در بخشی از بخشنامه معاونت توسعه ساختمان و انرژی آمده است:”در راستای رعایت شان و جایگاه بنیاد به عنوان نهادی انقلابی و در جهت پرهیز از رقابت با بخش خصوصی ترتیبی اتخاذ فرمایید تا از ورود و سرمایه گذاری در پروژه های مجتمع تجاری لوکس و مال ها در کلانشهر ها که عمدتا با هدف عرضه برند های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد توسط شرکت های بنیاد خودداری گردد.”

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *