جنجال به‌ خاطر فایل صوتی؛ فلورنتینو رسول‌پناه! جنجال به‌ خاطر فایل صوتی؛ فلورنتینو رسول‌پناه! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جنجال به‌ خاطر فایل صوتی؛ فلورنتینو رسول‌پناه!

جنجال به‌ خاطر فایل صوتی؛ فلورنتینو رسول‌پناه!

فرهیختگان: فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال‌مادرید اگرچه بارها نشان داده بود که رابطه چندان صمیمانه‌ای با اسطوره‌های باشگاه ندارد و با رفتاری که در شأن آنها نیست با این نفرات رفتار می‌کند اما فایل صوتی‌ای که به‌تازگی از او منتشر شده است به وضوح عمق رابطه بد او با ایکر کاسیاس و رائول را نشان می‌دهد. این فایل صوتی اگرچه مربوط به سال۲۰۰۶ است اما تاثیر زیادی در وضعیت کنونی پرس در رئال دارد و در شرایطی که او و باشگاه اوضاع چندان مساعدی ندارند، انتشار این فایل می‌تواند لطمه‌ای سنگین به وجهه او به‌عنوان رئیس باشگاه وارد کند.

اتفاقی که مشابه آن را مدتی پیش در لیگ کشورمان نیز شاهد بودیم و البته این‌بار فایل تصویری مدیرعامل پرسپولیس در فاصله کمی از ضبط آن در رسانه‌ها منتشر شد که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و جنجال بزرگی به‌راه انداخت. البته رسول‌پناه و اطرافیانش در ابتدا مدعی شدند این فایل تقطیع شده است و درنهایت پس از مدتی مجبور به کناره‌گیری از مدیرعاملی باشگاه شد. پرس اما به‌جای تکذیب این فایل از انتشار آن ابراز ناراحتی کرده و حتی منتشرکنندگان را تهدید به انجام اقدامات قضایی و کشاندن پرونده به دادگاه کرده است.

جنجال به‌خاطر فایل صوتی؛ فلورنتینو رسول‌پناه!

حملات تند آقای رئیس

پرس در سال۲۰۰۶ و زمانی که این صحبت‌ها را انجام می‌داد در شرایط خوبی قرار نداشت و باشگاه پس از پروژه کهکشانی او که با خرید ستاره‌هایی چون زیدان، رونالدوی برزیلی، بکام و فیگو همراه بود عملکرد خوبی در لالیگا و اروپا داشت اما به‌تدریج تیم دچار افت شد و پس از سه فصل بدون جام او مجبور شد از سمت خود کناره‌گیری کند.

حتما بخوانید:  ساخت دیوار در ۴ استان مرزی ترکیه و ایران

پیش از استعفا پرس در این فایل صوتی با انتقاد از دو اسطوره باشگاه گفته بود :«کاسیاس نباید دروازه‌بان تیم باشد. می‌خواهید من به شما چه بگویم؟ او فرد مناسبی برای این پست نیست و در گذشته هم نبوده است. این اشتباه بسیار بزرگی است که ما انجام دادیم و او را در تیم نگه داشتیم. این بدبختی ماست که او را در تیم داریم. اتفاقی که اکنون درحال رخ دادن است این است که ما او را ستایش می‌کنیم، دوست داریم و می‌خواهیم با او حرف بزنیم. به‌عقیده من او یک شیاد است اما هواداران از او دفاع می‌کنند. کلاهبردار دیگر این تیم رائول است. هر دوی این افراد شیاد هستند و درحال حاضر در تیم حضور دارند، یکی رائول و دیگری کاسیاس.»

پرس در آن زمان از تیم جدا شد اما تنها سه‌سال بعد دوباره به رئال برگشت و تاکنون همچنان روی صندلی ریاست باشگاه تکیه زده است. او در این فایل با اشاره به رائول ادامه داده بود: «او دیگر بازیکنی است که نباید در این باشگاه بماند. در فروش پیراهن ناموفق است و ارزش رسانه‌ای زیادی برای باشگاه ندارد. او واقعا بد است اما تصور می‌کند سمبل باشگاه است و خود را رئال‌مادرید می‌داند. او درحال نابود کردن این باشگاه است و دلیل اصلی که رئال را ترک کردم خود اوست. من بازیکنان خودخواهی در تیم دارم و نمی‌توانم روی آنها حساب کنم. اینکه بخواهیم به آنها تکیه کنیم کاملا اشتباه است و متاسفانه بازیکنان وحشتناکی در باشگاه داریم.»

هر دوی این بازیکنان محبوبیت بسیار زیادی بین هواداران رئال داشته و دارند و این صحبت‌ها می‌تواند جنجال بزرگی در این باشگاه ایجاد کرده و دردسرهای زیادی برای پرس به‌وجود بیاورد. جالب اینکه رائول درحال حاضر سرمربی تیم دوم باشگاه است و حتی در مقطعی که صحبت از کنار رفتن زیدان و یافتن جانشینی برای او وجود داشت، از گزینه‌های اصلی نشستن روی نیمکت این تیم بود. البته درنهایت این پست به او نرسید و کارلو آنچلوتی مجددا هدایت این تیم را برعهده گرفت.

حتما بخوانید:  بازگشت مدافع پرحاشیه به تمرین استقلال

جنجال به‌خاطر فایل صوتی؛ فلورنتینو رسول‌پناه!

پس از ۱۵ سال

پرس البته منتقد تمام بازیکنان آن زمان تیم نیست و با تمجید از ستاره‌های نامدار تیمش اینچنین گفته بود: «زیدان واقعا شخصیت بزرگی دارد. همین‌طور بکام و رونالدو. با این حال برخی بازیکنان هستند که می‌خواهند خلاف این را نشان دهند. به‌عقیده من رائول واقعا بد است و می‌خواهد همه‌چیز را دراختیار خود داشته باشد. واقعا شرایط تیم خوب نیست و امثال رائول درحال نابودی آن هستند. به‌نظرم باید این پسر هرچه زودتر از تیم کنار گذاشته شود. من ۶سال در این باشگاه حضور داشتم و به‌خوبی با شرایط آن آشنا هستم. به‌نظرم بهتر است هرچه زودتر دراین‌باره تصمیم‌گیری شود.»

پرس به‌خوبی می‌داند صحبت‌هایش چه واکنش‌هایی بین هواداران خواهد داشت و به همین دلیل به‌سرعت بیانیه‌ای منتشر کرد و عاملان انتشار این فایل‌ها را دشمنان خود دانست که در پی ضربه‌زدن به او هستند. پرس معتقد است پس از اینکه او طرح سوپرلیگ اروپا را استارت زده و به‌دنبال اجرای آن بوده بسیاری به‌دنبال ضربه زدن به او هستند و این رسوایی هم بخشی از نقشه‌های آنها بوده است.

او در بخشی از بیانیه خود آورده است: «این مکالمه به‌صورت مخفیانه توسط خوزه آنتونیو آبلان ضبط شده و در سال‌های گذشته او بارها تلاش کرده بود این نوار را به افراد مختلفی بفروشد اما موفق نشده بود. تعجب‌آور ست که پس از این همه سال حالا یک روزنامه به‌سراغ انتشار آنها رفته است. اینها بخشی از مکالمات ما در یک جلسه بوده که پس از مدت‌ها بالاخره منتشر شده است. به‌خوبی می‌دانم علت این کار مشارکت من در پایه‌گذاری ایده سوپرلیگ اروپا بود. من این مساله را به وکلایم سپرده‌ام تا درباره اقدامات احتمالی تصمیم‌گیری کنند.»

حتما بخوانید:  تساوی دربی سرد، بد و زشتِ استقلال - پرسپولیس

پرس یکی از طراحان اصلی ایده سوپرلیگ بود که با حمایت چندین باشگاه اروپایی درحال راه‌اندازی آن بود اما در فاصله کوتاهی تیم‌های انگلیسی و چند باشگاه دیگر او را تنها گذاشتند و فقط بارسلونا و یوونتوس به این ایده وفادار ماندند. پرس که بارها ازسوی مدیران یوفا مورد انتقاد قرار گرفته و حتی باشگاهش تهدید شده بود که از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شود، با این اتفاق بحران جدیدی را تجربه می‌کند و شاید حتی مجبور شود همانند همان سال۲۰۰۶ دوباره استعفا داده و باشگاه را از شرایطی که هم‌اکنون در آن گرفتار شده است، نجات دهد.

پرس به‌تازگی با سرخیو راموس، مدافع باسابقه تیمش نیز برسر تمدید قراردادش به توافق نرسید تا کاپیتان رئالی‌ها با ترک این باشگاه راهی پاری‌سن‌ژرمن شود. رفتارهای رئیس باشگاه با اسطوره‌های تیم بارها با انتقادهای هواداران روبه‌رو شده و مدتی پس از جدایی راموس، این فایل صوتی ضربه مهلکی برای پرس بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *