جهانگیری: سخت‌ترین سالِ بعد از انقلاب را گذراندیم جهانگیری: سخت‌ترین سالِ بعد از انقلاب را گذراندیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهانگیری: سخت‌ترین سالِ بعد از انقلاب را گذراندیم

جهانگیری: سخت‌ترین سالِ بعد از انقلاب را گذراندیم

ایلنا: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور روز دوشنبه در دهمین جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با اشاره به حادثه آتش سوزی در پایانه مرزی اسلام قلعه، گفت: کشورهای افغانستان و عراق جزو بزرگترین بازارهای هدف صادراتی ایران هستند که بیشترین حجم صادرات به این کشورها انجام می شود و باید برای تداوم روند تجارت خارجی دو کشور، همه امکانات لازم برای سازماندهی و تجهیز مجدد این مرز را بکار بگیریم.

وی گفت: مرزهای زمینی مهمترین مسیر صادرات و واردات به کشور به ویژه در دوران تحریم بوده است و ضروری است در تعامل و همکاری با کشور افغانستان به آسیب‌های ناشی از این حادثه و بازگشایی مرز دوقارون درسریعترین زمان ممکن رسیدگی کنیم.

جهانگیری: سخت‌ترین سال پس از انقلاب را گذراندیم

جهانگیری با تجلیل از عملکرد بخش خصوصی و شرکت های دولتی و عمومی در دوران تحریم برای رفع نیازهای کشور، گفت: در دوران تحریم کار بزرگی انجام شد تا خیال کسانی که فکر می کردند اقتصاد ایران زمین گیر می شود، باطل شود. آنها تصور می‌کردند با جلوگیری از فروش نفت و سایر کالاها، مانع از رسیدن ارز و به تبع آن تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه به ایران می شوند اما به فضل الهی و همت همه صادر کنندگان و وارد کنندگان ایران از این مرحله سربلند خارج شد.

به ویژه در ده ماهه اخیر که سال سختی از نظر اقتصادی را پشت سر گذراندیم، سالی که همه کسانی که مسئولیت داشته اند، می‌دانند جزو سخت‌ترین سالهای پس از وقوع انقلاب اسلامی بود. مقطعی که حتی وقتی به درآمدهای نفتی کشور نگاه می کنیم قابل مقایسه با سخت ترین شرایط دوران جنگ تحمیلی نیست.

حتما بخوانید:  گرانی این خوراکی محبوب در ژاپن بعد از ۴۳سال!

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: آنچه باعث شد اقتصاد کشور متوقف نشده و تولید و واردات کالا انجام شود، همت صادر کنندگان و وارد کنندگان کشور بود که باید همواره از آنان حمایت و قدردانی شود. البته ممکن است در کنار هر بخشی برخی سوء استفاده هایی انجام شود که باید مطابق قانون با آنان برخورد شود.

وی تاکید کرد: حتماً مهمترین جهت‌گیری اقتصاد کشور پس از عبور از دوران تحریم، افزایش صادرات کشور است و باید همه مردم و فعالان اقتصادی بدانند که اگر برخی مقررات در دوران تحریم مطابق شرایط جنگ اقتصادی تدوین شد، دولت طرفدار رفع محدودیت برای صادر کنندگان کالا است و به جز موانع تعرفه ای و فنی نباید مانع دیگری بر سر راه صادرات و واردات کشور باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *