جهش دلار و سکه، افتِ بورس و خودرو جهش دلار و سکه، افتِ بورس و خودرو | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهش دلار و سکه، افتِ بورس و خودرو

جهش دلار و سکه، افتِ بورس و خودرو

در حالی امروز قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و طلا روند صعودی به خود گرفت که بازار خودرو و بورس با فروکش کردن نوسانات اخیر شاهد افت نسبی بودند.

دلار و سکه در بازار امروز چند؟

دلار در رکورد جدید قیمتی پا سفت کرد

قیمت دلار امروز با ماندگاری در نیمه کانال ۱۶ هزار تومان، جای پای خود را در رکورد جدید قیمتی سفت کرد. امروز هر دلار به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود. نرخ خرید دلار از مردم برابر با ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان گزارش شد.

قیمت دلار در دو روز اخیر با افزایش قابل توجه از کانال ۱۵ هزار تومان به کانال ۱۶ هزار تومان ورود کرده است. افزایش نرخ دلار سایر ارزها را نیز تحت تاثیر قرار داد و قیمت یورو نیز به آستانه کانال ۱۸ هزار تومان رسید. بر اساس این گزارش هر یورو امروز در صرافی‌های بانکی به قیمت ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می شود. صرافان بانکی هر دلار را به قیمت ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان از مردم خریداری می کنند.

دلار و سکه در بازار امروز چند؟

سکه از مرز ۷ میلیون عبور کرد

نایب رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: قیمت امروز سکه طرح قدیم در بازار ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و طرح جدید ۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته اظهار داشت: قیمت اونس طلا ۱۷۰۴ دلار، هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۸۹ هزار تومان است. وی با اشاره به حباب ۴۰۰ هزار تومانی در نرخ سکه تصریح کرد: قیمت بازار امروز سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، طرح جدید ۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون تومان است.

حتما بخوانید:  طعنه کروناییِ روزنامه پرسپولیس به استقلالی‌ها

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت صادرات طلا نیز گفت: صادرات طلا به صورت خام ممنوع است و به صورت ساخته شده نیز بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس و اوراسیا صادر می‌شود که فعلا به خاطر کرونا، عدم وجود راه‌های ارتباطی و تعطیلی مسیرها انجام نمی‌شود.

دلار و سکه در بازار امروز چند؟

شاخص بورس تهران افت کرد

شاخص بورس با افت ۲۵ هزار و ۹۶۴ واحدی در پایان معاملات امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ به یک میلیون و ۲۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ۶۵۶۸ واحدی به ۳۱۸ هزار و ۱۸۸ واحد رسید.

دلار و سکه در بازار امروز چند؟

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو

قیمت خودروها که از ابتدای هفته جاری و در پی ورود مستقیم رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، از روز گذشته و با اعلام قیمت های جدید خودروها از سوی شورای رقابت و تعیین سود حداکثر ۱۰ درصدی در معاملات بازاری، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

پس از اعلام توافقات روز گذشته مسئولان در حوزه قیمت خودرو، امروز بازار خرید و فروش خودرو با ریزش عجیب قیمت ها روبه رو شده است، به عنوان نمونه پژو ۴۰۵ که پیش از این با رقم های ۱۴۰ تا ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می رسید امروز با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۴۰ میلیون تومان به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است.

فعالان بازار می گویند: با توجه به اینکه هنوز قیمت های جدید انواع خودرو به کارخانه ها ابلاغ نشده است، به همین دلیل معالات در بازار متوقف شده تا طی روزهای آینده براساس قیمتهای جدید خرید و فروش خودرو آغاز شود.

حتما بخوانید:  توصیه روحانی به مردم برای استفاده از پشت‌بام‌ها!

فروشندگان خودرو با اعلام اینکه برخی از نابلدهای بازار در یک ماه اخیر برای کسب سود اقدام به خرید خودرو کرده بودند می گویند: به اعتقاد ما پراید ۹۰ میلیون تومان فقط بر روی کاغذ بود و در عمل معامله ای با این رقم صورت نمی گرفت اما جو روانی بازار عاملی شده بود تا برخی برای کسب سود بیشتر اقدام به خرید خودرو آن هم با قیمتهای بالا کنند. در شرایط فعلی با قیمت های جدید به طور حتم این افراد ضررهای میلیونی خواهند کرد. فعالان بازار می گویند “با اعلام شورای رقابت، قیمت مصوب پراید ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که با محاسبه سود ۱۰ درصدی این خودرو در آینده در بازار ۴۶ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.”

ورود شورای رقابت و دخالت در قیمت ها، سبب شد تا شایعات افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت ها فروکش کند و با شرایط یاد شده و نظارت دستگاه های ناظر، ریزش قیمت ها در بازار سرعت گرفته است. با تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای رقابت و سازمان حمایت، افرادی که خودرو احتکار کرده بودند یا نابلدانی که به صورت احساسی اقدام به خرید خودرو کرده بودند، متضرر خواهند شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *