حرف‌های صریح بایدن درباره اتفاقات افغانستان حرف‌های صریح بایدن درباره اتفاقات افغانستان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حرف‌های صریح بایدن درباره اتفاقات افغانستان

حرف‌های صریح بایدن درباره اتفاقات افغانستان

یورو نیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر دوشنبه از رویکرد دولت خود در قبال افغانستان دفاع کرد.

او در جریان این سخنرانی، ضمن اشاره به فرار رئیس‌جمهور اشرف غنی از کشورش و عملکرد ارتش افغانستان در قبال طالبان اعلام کرد که «قویاً پای تصمیم خود در قبال افغانستان ایستاده‌ام» و اینکه «هرگز ماموریت ما در افغانستان ملت سازی نبود.»

او اعتراف کرد که سقوط دولت افغانستان و تسلط طالبان بر کابل بسیار زودتر از آن اتفاق افتاده که دولت آمریکا پیش‌بینی کرده بود و منجر به ایجاد بحرانی جدید و جدی در این کشور جنگ‌زده شد.

بایدن: پای تصمیم خود در قبال افغانستان ایستاده‌ام

رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده با این وجود همچنان بر تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پافشاری کرد و رهبران سیاسی افغانستان و ارتش آن کشور را مقصر دانست که در برابر حملات سریع طالبان ایستادگی نکرده‌اند و باعث شدند که پس از دو دهه جنگ، بار دیگر طالبان کنترل کشور را در دست بگیرند.

او گفت: «من قویاً پای تصمیم خود در قبال افغانستان ایستاده‌ام. پس از بیست سال [نبرد] آموختم که هیچ زمان مناسبی برای خروج نیروهای آمریکایی وجود ندارد. و به همین دلیل است که ما هنوز در آنجا هستیم. ما خطرات را به روشنی دیده بودیم و برای هر پیامدی برنامه‌ریزی کرده بودیم… اما حقیقت این است که تحولات، سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی کرده بودیم روی داد.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «من در چند روز گذشته، تماس نزدیکی با تیم امنیت ملی خود داشتم تا در این باره گفتگو کنیم که چگونه می‌توانیم از منافع و ارزش‌هایمان همزمان با پایان ماموریت خود در افغانستان محافظت کنیم. ابتدا بر اساس توصیه‌های تیم‌های دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی‌مان، من اجازه اعزام حدود پنج هزار سرباز آمریکایی را دادم تا مطمئن شویم که می‌توانیم نیروهای آمریکایی و دیگر پرسنل متحد خود، همچنین افغان‌هایی که در طول ماموریت ما به نیروهای ما کمک کردند و کسانی که در معرض خطر ویژه‌ای در پی پیشروی‌های طالبان هستند را به طور منظم و ایمن تخلیه کنیم.»

حتما بخوانید:  کیهان: کاهش جمعیت، جوسازی دشمن است

این خبر در حال به روز رسانی است…

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *