عقب‌نشینیِ شهرداری تهران درباره بلیت اتوبوس عقب‌نشینیِ شهرداری تهران درباره بلیت اتوبوس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عقب‌نشینیِ شهرداری تهران درباره بلیت اتوبوس

عقب‌نشینیِ شهرداری تهران درباره بلیت اتوبوس

ایسنا: بعد از اینکه استاندار تهران تصریح کرد: هر گونه ارائه طرح صندلی‌فروشی از سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران بدون هماهنگی با فرمانداری تهران، شورای شهر و هیات تطبیق مصوبات، غیر قانونی است، معاون حمل‌ونقل شهردار گفت: بلیت اتوبوس یک ریال هم گران نمی‌شود. صندلی‌های اتوبوس‌رانی شهری متعلق به همه مردم است.

انوشیروان محسنی بندپی در توییتی نوشت: “هر گونه ارائه طرح صندلی‌فروشی از سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران بدون هماهنگی با فرمانداری تهران، شورای شهر و هیات تطبیق مصوبات، غیر قانونی بوده و با متخلفان در هر جایگاهی به شدت برخورد خواهد شد.

اتخاذ تصمیمات باید ابتدا در شورای شهر تهران مصوب و پس از آن به تایید هیات تطبیق برسد. چنین تصمیمی مغایر با عدالت است.

هشدار استاندار تهران درباره فروش صندلی اتوبوس‌ها

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در این باره گفت: هیچ طرحی برای افزایش هیچ‌گونه هزینه‌ای به شهروندانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند نداریم و بلیت اتوبوس هم تا پایان امسال ریالی افزایش نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه توضیح نامناسب و شیطنت یک خبرگزاری در فضای ملتهب فعلی باعث بدفهمی از یک ایده استارت‌آپی شد، گفت: اصلا شهرداری قرار نیست چیزی را در خدمات موجود خود تغییر دهد. بلکه یک شرکت خصوصی تقاضای راه‌اندازی یک سیستم اتوبوس‌رانی اینترنتی داده که می‌تواند بخشی از مینی‌بوس‌های نو و احتمالا سرویس‌های دربستی موجود را با استفاده از اپلیکیشن به ظرفیت موجود حمل‌ونقل عمومی اضافه کند.

هشدار استاندار تهران درباره فروش صندلی اتوبوس‌ها

معاون شهردار تهران افزود: این ایده شبیه کاری است که در تاکسیرانی اینترنتی انجام می‌شود. با این تفاوت که اتوبوس دنبال مسافر نمی‌رود، بلکه در ایستگاه خاص آن‌ها را سوار می‌کند. تعداد مسافر هم حداکثر باید به تعداد صندلی‌های اتوبوس یا مینی‌بوس باشد.

حتما بخوانید:  شادمانی اسنودن از قطع اینستاگرام و فیس‌بوک

وی در پایان تصریح کرد: بار دیگر تاکید می‌کنم که کسی بیخود نگرانی درست نکند. اتوبوس‌رانی چه خصوصی و چه بی‌آرتی حق ندارد یک ریال به قیمت بلیتش اضافه کند. خطوط موجود اتوبوس‌رانی و صندلی‌ها هم متعلق به همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد چه با پول و چه بدون پول، صندلی اتوبوس‌های فعلی را رزرو یا اختصاصی کند.

پیروز حناچی، شهردار تهران هم در واکنش به اخباری که در خصوص فروش صندلی اتوبوس هامطرح شده بود در پیامی توئیتری نوشت: خبر و بحث های جانبی مطرح شده درباره فروش صندلی های اتوبوس غلط است و موضوعیت ندارد.

در تماسی با معاون حمل و نقل اکیدا به وی دستور دادم از اجرای هر طرحی که موجب نگرانی شهروندان شود خودداری نمایند.

هشدار استاندار تهران درباره فروش صندلی اتوبوس‌ها

بر اساس این گزارش، صبح امروز جمعه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها از اجرای طرح فروش صندلی‌های اتوبوس‌های بی‌آرتی به صورت پایلوت در برخی از خطوط این سامانه خبر داده بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *