عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد

عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد

فرارو: روز سه شنبه ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر ماه)، شرکت اوپو طی رویداد OPPO INNO Day 2021 در کشور چین، شمار از جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود را به نمایش گذاشت که یکی از جالب توجه‌ترین آن‌ها اولین عینک هوشمند واقعیت افزوده (AR) ارائه شده توسط این شرکت با نام OPPO Air Glass بود.

عینک هوشمند جدید اوپو از ظاهری کاملاً آینده نگرانه با طراحی تک لنز بهره می‌برد که وزنی کمتر از ۳۰ گرم را عرضه می‌کند. علاوه بر این، Air Glass به گونه‌ای طراحی شده است که با استفاده از اجزای مغناطیسی که در داخل قاب آن قرار گرفته اند، می‌تواند بر روی انواع فریم‌های سفارشی ساخت این شرکت سوار شود. این گجت اساساً یک عینک با قاب شیشه اضافی است که این قاب به صورت مغناطیسی به سمت راست دستگاه متصل می‌شود.

مشخصات و ویژگی‌های OPPO Air Glass

عینک واقعیت افزوده OPPO Air دارای طراحی تک شیشه‌ای با پروژکتور Spark Micro اختصاصی و میکرو LED پیشرفته است. OPPO Air Glass از یک موجبر نوری سفارشی استفاده می‌کند که از دو حالت نمایش ۱۶ سطح خاکستری و ۲۵۶ سطح خاکستری، پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا ۱۴۰۰ نیت روشنایی متوسط را در حین فعالیت ارائه دهد. در واقع چنین قابلیتی می‌تواند نمایش بصری واضح و شفاف در شرایط نوری مختلف را تضمین کند. این موجبر در دو طرف و در دو لایه شیشه‌ای به رنگ یاقوت کبود و مقاوم در برابر خش قرار گرفته است.

این دستگاه از پردازنده Snapdragon Wear 4100 کوالکام پشتیبانی می‌کند. این ویژگی عملکرد‌هایی مانند یادآوری آب و هوا، یادآوری برنامه، یک برنامه Health و یک تله پرومتر را ارائه می‌دهد که می‌تواند در فعالیت‌هایی همچون سخنرانی ها، ارائه‌ها و بسیاری از سناریو‌های دیگر به کاربران کمک می‌کند. علاوه بر آن، عینک هوشمند همچنین دارای قابلیت ترجمه سریع با پشتیبانی از ترجمه دو طرفه چینی-انگلیسی است، در حالی که ترجمه چینی-ژاپنی و چینی-کره‌ای در آینده ارائه می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم موجود در این عینک هوشمند، ناوبری سریع روی نمایشگر است که مسیر‌ها را از طریق صفحه نمایش بصری خود، برای راهنمایی کاربر به سمت مقصد ارائه می‌کند.

حتما بخوانید:  تهدید یحیی جواب نداد؛ رسول‌پناه ماندنی است!

این عینک هوشمند همچنین می‌تواند از طریق اپلیکیشن Smart Glass و حتی OPPO Watch 2 با گوشی‌های هوشمند اوپو فعال با نسخه ColorOS ۱۱ و بالاتر به صورت یکپارچه همگام شود. شرکت اوپو برای ارتباط کاربر با OPPO Air Glass، چهار روش بصری تعامل – لمس، صدا، حرکات دست و حرکات سر را در نظر گرفته است. قابلیت لمس را می‌توان در قاب کناری شیشه‌ای که یک پد لمسی خازنی را در خود جای داده است، مشاهده کرد. در حالی که حرکات دست فقط با پوشیدن OPPO Watch 2 قابل دسترسی است. عملکرد تعامل صدا و حرکت سر در عینک تعبیه شده است و می‌توان با دستورات صوتی و حرکات جزئی سر مانند تکان دادن سر به آن دسترسی داشت. گفته می‌شود کاربران فعلاً نمی‌توانند از این گجت برای تماشای فیلم یا بازی استفاده کنند، اما به احتمال زیاد در آینده چنین قابلیت‌هایی را نیز ارائه خواهد داد.

قیمت و در دسترس بودن OPPO Air Glass

عینک هوشمند OPPO Air Glass قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در بازار سرزمین اصلی چین عرضه شود. این دستگاه در دو رنگ مشکی یا سفید به همراه دو گزینه فریم سفارشی در دسترس خواهد بود. قیمت دستگاه هنوز فاش نشده است، اما با نزدیک شدن به تاریخ عرضه در بازار، انتظار داریم اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشیم. عرضه این محصول برای بازار‌های جهانی نیز هنوز اعلام نشده است، ولی به نظر می‌رسد برنامه ریزی برای عرضه جهانی آن صورت گرفته باشد. اگر این حدس درست باشد، رنگ‌های جدید، قابلیت‌های جدید همچون ترجمه زبان‌های مختلف یا امکان بازی و تماشای فیلم و حتی عرضه فریم‌های متعدد می‌تواند در دستور کار شرکت سازنده برای این محصول آینده نگر باشد.

حتما بخوانید:  احتمال توزیع واکسن کرونا تا پایان ماه نوامبر

تصاویر عینک هوشمند OPPO Air Glass

عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد

عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد

عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد

عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد

عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد

عینک هوشمندی که شما را به دنیای آینده می‌برد

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *