نجات زن جوان از خطر مرگ با اسم رمز «شبنم» نجات زن جوان از خطر مرگ با اسم رمز «شبنم» | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نجات زن جوان از خطر مرگ با اسم رمز «شبنم»

نجات زن جوان از خطر مرگ با اسم رمز «شبنم»

همشهری: «سلام شبنم، کجایی؟»‌ کاربر پلیس ۱۱۰بوشهر وقتی این جمله را از پشت گوشی تلفن شنید، فهمید که تماس گیرنده مزاحم نیست و احتمالا زنی است که در خطر است. همین هوشیاری او باعث شد که زن جوان از خطر مرگ که او را تهدید می‌کرد نجات پیدا کند.

چند شب پیش وقتی تلفن پلیس ۱۱۰بوشهر به صدا درآمد و یکی از کاربران پلیس گوشی را برداشت صدای گرفته و آرام زنی را شنید که می‌گفت:« سلام شبنم. کجایی؟» صدای زن جوان می‌لرزید و به‌نظر نمی‌رسید که ماجرا مزاحمت تلفنی باشد. کاربر پلیس از تماس گیرنده پرسید که آیا خطری او را تهدید می‌کند؟ و زن جوان همچنان به حرف زدن ادامه داد.

نجات زن جوان از خطر مرگ با اسم رمز «شبنم»

او وانمود می‌کرد که با یکی از دوستانش به نام شبنم تماس گرفته و از وی می‌خواست که برای دیدنش به خانه او برود. کاربر پلیس با توجه به حرف‌های زن جوان و صداهایی که از پشت تلفن به گوش می‌رسید، مطمئن شده بود که خطری جان تماس گیرنده را تهدید می‌کند و او با این تماس در تلاش است که پلیس را در جریان حادثه قرار دهد. به همین دلیل از زن جوان خواست که آرام باشد و به او قول داد که خیلی زود مأموران به کمکش خواهند رفت.

تماس زن جوان چند دقیقه ادامه داشت و در این مدت کاربر پلیس تلاش کرد با پرسیدن سؤالاتی، به نام و نشانی محل زندگی زن جوان دست پیدا کند. همزمان ماجرا به واحد عملیات پلیس نیز گزارش و بررسی‌های فنی برای به‌دست آوردن سرنخی از تماس گیرنده و نشانی او آغاز شد.

حتما بخوانید:  ابتکار: دختران بدونِ حجاب در مدارس حاضر شوند

کاربر پلیس با هوشیاری و پرسیدن سؤالات مختلف در نهایت توانست نام تماس گیرنده و نشانی محل حادثه را به‌ دست آورد. تماس از خانه‌ای در یکی از کوچه‌های بن‌بست بوشهر برقرار شده بود. از آنجا که احتمال داشت حضور پلیس در مقا بل این خانه، جان زن جوان را به خطر بیندازد، کاربر پلیس ۱۱۰که همچنان به حرف زدن با این زن ادامه می‌داد، گفت‌وگویشان را به‌گونه‌ای پیش برد که قرار شد وقتی شبنم به مقابل خانه این زن رسید، او در را به رویش باز کند.

به این ترتیب تیمی از مأموران کلانتری ۱۱ باغ زهرا راهی محل حادثه شدند و وقتی در خانه باز شد، وارد آنجا شده و مردی را که چاقو در دست داشت بازداشت کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که ماجرا یک درگیری خانوادگی است و مردی که در حالت عادی نبود، درحالی‌که چاقویی در دست داشت زن جوان را تهدید به قتل کرده بود که با حضور مأموران در محل، این زن از خطر مرگ نجات یافت.

سفارش پیتزا

تماس‌های زیرکانه با ۱۱۰و هوشیاری کاربران پلیس پیش از این نیز جان افراد دیگری را از خطر مرگ نجات داده بود. شهریور امسال نیز زنی با پلیس ۱۱۰قم تماس گرفت و وقتی کاربر پلیس گوشی را برداشت، گفت که قصد دارد پیتزا سفارش دهد. کاربر پلیس که حدس زده بود خطری این زن را تهدید می‌کند از او خواست که با جواب‌های بله و خیر به سؤالات او پاسخ دهد. وی پس از پرسیدن چند سؤال مطمئن شد که خطری جان زن تماس گیرنده را تهدید می‌کند و با به‌دست آوردن اطلاعات کامل، موضوع را به مأموران گشت کلانتری ۱۹ قم اعلام کرد و مأموران راهی محل حادثه شدند. آنها پس از حضور در خانه این زن متوجه شدند که عامل مزاحمت برای او همسر سابقش بوده که وارد منزل وی شده و او را تهدید می‌کرده که خوشبختانه بموقع دستگیر شد.

حتما بخوانید:  توئیت ابتلای ترامپ به کرونا رکورد شکست

چلوکباب

پیش از این حادثه نیز در دی‌ماه سال گذشته زن جوانی در شیراز وقتی در درگیری با شوهرش، جانش به خطر افتاد در تماس با پلیس ۱۱۰درخواست چلوکباب و نوشابه کرد. کاربر مرکز پلیس جواب داد شما با پلیس ۱۱۰تماس گرفته‌اید، اما در ادامه متوجه شد که زن جوان به‌دلیل مشکل احتمالی که دارد سعی می‌کند به‌صورت رمزی مشکلش را بیان کند.

زن جوان ادامه داد: از دیشت تا حالا غذا نخورده‌ام و بسیار گرسنه‌ام. اپراتور پلیس که متوجه موقعیت اضطراری زن شده بود پرسید شما قادر به صحبت کردن نیستید و کسی کنارتان است؟ زن جواب داد: بله. به همین دلیل اپراتور پلیس نشانی خانه او را پرسید و گفت: چند نفر در آنجا هستند و آیا کسی مسلح است که زن با بله و خیر جواب داد و به این ترتیب گروهی از مأموران راهی محل حادثه شدند و در آنجا معلوم شد که زن و شوهر جوان اختلافات شدیدی با یکدیگر دارند و جان زن جوان در خطر است که مأموران با حضور بموقع توانستند به او کمک کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *