نطق کوبنده لاریجانی در آخرین روز مجلس دهم نطق کوبنده لاریجانی در آخرین روز مجلس دهم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نطق کوبنده لاریجانی در آخرین روز مجلس دهم

نطق کوبنده لاریجانی در آخرین روز مجلس دهم

برترین‌ها: رئیس مجلس دهم در آخرین روز کاری مجلس گفت: چرا مدتی است که به تخریب وجهه مجلس تلاش می‌شود؟ این هم مصاحبه و تکرار فساد فساد علیه نمایندگان چیزی جز همان ورژن بگم بگم سابق را به ذهن متبادر نمی‌کند.

وی افزود: در مجلس دهم قوانین مهمی تصویب شد، ۲۰۰ قانون که دو سوم آن لوایح بودند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین نطق خود در مجلس علنی مجلس دهم، گفت: ما به آخرین جلسه مجلس دهم رسیدیم. به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست.

نطق کوبنده لاریجانی در آخرین روز مجلس دهم

وی افزود: مجلس دهم در ۴ سال پیش در همین روزها تشکیل شد. آن روزها خیلی از نمایندگان با افکار هم آشنا نبودیم، در گذر این چهار سال در کنار هم در مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و امنیتی به بحث نشستیم، گاه نتایج این بحث‌ها قانون شد، گاهی به تحلیل دقیق تری رسیدیم، گاهی به قوای دیگر مطالبی که لازم بود را گفتیم و گاه منجر به اعلام بیانیه شد.

اهم اظهارات رئیس مجلس را بخوانید؛

*به هر تقدیر با این طرق به یک مفاهمه و کار کردن باهم رسیدیم و پس از این ۴ سال یک دوستی و مودتی بین همه ما شکل گرفت که این امر خیلی امر مهمی است و باید قدر آن را بدانیم.

*از این رهگذر قوانین مهمی تصویب شد. ۲۰۰ قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که دو سوم آن لوایح بودند. من برخی این لوایح را که جنبه پایه ای دارند و مهم بودند را ذکر می کنم.

* در این مجلس قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، تصویب شد، قانون برنامه ششم توسعه با زحمت زیادی در مجلس تصویب شد، قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب ها که قانون مهمی بود و برای جلوگیری از مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه تصوب شد. قانون هوای پاک، قانون حفاظت از خاک و قانون بهره برداری از منابع ژنتیکی که قانون مهم و ضروری بود در همین مجلس تصوب شد. قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، قانون ساعات کار بانوان شاغل اداری را هم به تصویب رساندیم.

حتما بخوانید:  افشانی: استعفا نمی‌دهم، هاشمی: کاندیدا نمی‌شوم

* قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی کشور با کمک بخش خصوصی که یک حرکت وسیعی را می‌تواند به وجود آورد در مجلس تصویب شد.

* قوانینی در زمینه تنقیح قوانین تصویب شد. ۷ بخش را در این زمینه تصویب کردیم که برخی از آنها در روزهای پایانی دوره دهم به تصویب رسید. در زمینه معدن، بهداشت، شوراها و شهرداری‌ها این اقدامات انجام شد و در مجلس دهم به بار نشست.

*{با اشاره به تصویب قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز}: نمایندگان در جوف این قانون مصوب کردند تا برای حاشیه‌نشینان شهرها به طور رسمی امکانات اختصاص یابد اما در فاصله زمانی ۳ ساله اجازات آن را بگیرند.

*{با اشاره به تصویب قانون هیأت منصفه برای دادگاه‌های سیاسی}: قانون پیشگیری از تقلب در آثار علمی نیز از جمله مصوبات مهم مجلس دهم بود.قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری در این دوره از مجلس دائمی شد، قانون ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های جمعی نیز در دوره دهم به تصویب رسید و همچنین قانون اصلاح قانون مبارزه با تروریسم در مجلس دهم تصویب شد.

* قانون تجارت در این مجلس مصوب شد، این قانون از زمان دولت آقای خاتمی بلاتکلیف بود که در این مجلس مصوب شد، البته برخی می گویند که این مجلس بی عرضه بود نادرست است.

*مجلس دهم در مقابل حوادث عجیب چند سال گذشته با صلابت و دقت برخورد کرد، تشکیل کنفرانس های مهم درباره فلسطین و قوانین حمایت از سپاه و سپاه قدس از جمله اقدامات مهم مجلس دهم بود.

حتما بخوانید:  مقام آمریکایی: حمله به آرامکو از طرفِ ایران بوده

*در هر مرحله ای که نیاز به عمل انقلابی بود به اتفاق نمایندگان وارد صحنه شدند. و عمده تلاش ها برای رفع مشکلات مردم بود. اما برخی سیاسیون برای رقابت های خرد، انتخاباتی بی انصافی را به نهایت رساندند و هرچه دلشان خواست گفتند و قلم راندند.

*چرا مدتی است که به تخریب وجهه مجلس تلاش می شود؟ این هم مصاحبه و تکرار فساد فساد علیه نمایندگان چیزی جز همان ورژن بگم بگم سابق را به ذهن متبادر نمی کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *