نفت در برابر سوخو ۳۵ روسی برای ایران نفت در برابر سوخو ۳۵ روسی برای ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نفت در برابر سوخو ۳۵ روسی برای ایران

نفت در برابر سوخو ۳۵ روسی برای ایران

عصر ایران: یک روزنامه روسی در گزارشی نوشت احتمال دارد در جریان سفر آتی “سید ابراهیم رییسی” رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو، قراردادهای خرید دهها فروند جنگنده سوخو ۳۵ و سیستم های دفاع هوایی روسی بین دو کشور امضا شود.

روزنامه “نزاویسمایا گازتا” روسیه دیروز در گزارشی نوشت گفتگوی رهبران ایران و روسیه درباره خریدهای تسلیحاتی ایران از روسیه یکی از محورهای سفر آتی رییس جمهوری ایران به روسیه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ابراهیم رییسی قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رییس فدراسیون روسیه به این کشور سفر کند.

نفت در برابر سوخو ۳۵ روسی برای ایران

تاکنون مشخص نشده که چه نوع اسناد و قراردادهایی در جریان این سفر امضا خواهد شد اما اخیرا سرلشکر” محمد باقری”رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفته: مسکو و تهران در حال آماده سازی توافقنامه ای هستند که در آن همکاری های نظامی و امنیتی از جمله خرید تسلیحات و آموزش متخصصان، رزمایش نظامی و مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا، انجام خواهد شد.

به نوشته این روزنامه روسی، غالب کارشناسان (روسی) بر این باورند که ایران بیش از هر چیز می خواهد از روسیه هواپیماهای نظامی مدرن و وسایل دفاع هوایی دریافت کند.

به گفته “روسلان پوخوف” مدیر مرکز تحلیل استراتژی ها و فناوری ها، ایران تسلیحات زمینی خود را تولید می کند در حالی که دریا هم برای آنها اولویت نخست را ندارد و تهدید اصلی از نگاه ایرانی ها در هواست چون هرگونه حمله احتمالی به ایران از این طریق رخ خواهد داد. بنابراین آنها هواپیماها و سیستم های پدافند هوایی را در این راستا مهم می دانند.”

حتما بخوانید:  می‌گویند اخبار گفتنِ زن تحریک‌کننده است!

“یوری لیامین” یک کارشناس نظامی روسیه نیز به این روزنامه گفت که ممکن است ایران هزینه تسلیحات روسیه را با نفت بپردازد. وی گفت : ایران می تواند پول خریدهای تسلیحاتی خود به روسیه را از روش هایی چون صادرات محصولات کشاورزی، منابع طبیعی همچون نفت و غیره پرداخت کند.

این کارشناس بر این باور است که روسیه و ایران روابط خود را در حوزه امنیتی توسعه داده و مانورهای مشترکی را انجام خواهند داد.

او گفت: “با حمایت مسکو، ایران به سازمان همکاری شانگهای پیوست. تعامل بین دو کشور ممکن است در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه موثرتر باشد. ناامنی در افغانستان نیز برای هر دو کشور مشکل ایجاد می‌کند. در اینجا، مسکو و تهران از تبادل اطلاعات مشترک سود می برند.”

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *