نماینده سرپل‌ ذهاب: زلزله‌زدگان در خطر هستند نماینده سرپل‌ ذهاب: زلزله‌زدگان در خطر هستند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده سرپل‌ ذهاب: زلزله‌زدگان در خطر هستند

نماینده سرپل‌ ذهاب: زلزله‌زدگان در خطر هستند

خبرگزاری مهر: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کند بازسازی در مناطق زلزله‌زده، گفت: بیماری‌های واگیر هنوز زلزله‌زده‌ها را تهدید می‌کند.

فرهاد تجری در مورد آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: روند بازسازی در حوزه روستایی با وجود گرانی مصالح مناسب است، اما در شهرها به دلیل بروکراسی اداری و ناهماهنگی میان شهرداری، سازمان نظام مهندسی و پیمانکاران مجری طرح این روند به کندی پیش می‌رود.

وی افزود:‌ با پیگیری‌ها و برگزاری نشست مشترکی با وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اقدام نسبت به رفع این مشکلات تاکید کردیم که وی دستورات لازم را برای تهیه آهن‌آلات صادر کرد و امیدواریم مشکلات سد راه اسکان دائم مردم به سرعت مرتفع شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی اشاره‌ای به وضعیت بهداشتی نامناسب زلزله‌زدگان داشت و گفت: با توجه به شرایط گرمسیری، وضعیت فاضلاب‌ها، سرویس‌های بهداشتی، حمام‌های عمومی، آب‌های رها شده و نبود برخی امکانات خطر شیوع برخی بیماری‌های واگیر همچون وبا و سالک در این مناطق وجود دارد.

تجری بیان داشت: هر چند در این رابطه اقداماتی انجام شده و مردم نیز نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما خطر شیوع بیماری‌ها هنوز رفع نشده و باید با حساسیت بیشتری نسبت به رفع مشکلات بهداشتی اقدام کرد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده حتی فراتر از وظیفه قانونی خود عمل کرده و با پیگیری‌ها بخشی از مشکلات بهداشتی این مناطق مرتفع و مدیریت مناسبی برای پیشگیری از بروز خطراتی برای سلامت مردم انجام شده است.

حتما بخوانید:  وضعیت بیژن مرتضوی پس از ابتلا به کرونا

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این وجود و با توجه به گستردگی مناطق زلزله‌زده هنوز در مناطقی با مشکلات بهداشتی مواجه هستیم، اگر جمع‌آوری فاضلاب ها و پساب‌های رها شده و همچنین نظارت‌های بهداشتی به درستی تحقق یابد نگرانی‌ها در مورد شیوع بیماری‌های واگیر نیز رفع خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *