هوای ۱۳ استان برفی و بارانی می‌شود هوای ۱۳ استان برفی و بارانی می‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هوای ۱۳ استان برفی و بارانی می‌شود

هوای ۱۳ استان برفی و بارانی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و اعلام کرد:‌ طی روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه برف و باران ۱۳ استان را فرا می‌گیرد.

احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا، اظهار کرد: این سامانه موجب بارش باران و برف در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و بتدریج از بعدازظهر چهارشنبه در مرکز، ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور می‌شود.

وی افزود: این سامانه پنجشنبه ۲۰ دیماه در شرق دریای‌خزر و شمال شرق کشور و روز جمعه ۲۱ دیماه فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود.

هوای ۱۳ استان برفی و بارانی می‌شود

وی تصریح کرد: بر این اساس فردا در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و خوزستان بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید و در شرق خوزستان، شمال بوشهر، سواحل خوزستان و بوشهر، غرب فارس، شمال یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی نمود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش برف و باران و وزش باد طی پنجشنبه در غرب مازندران، گلستان و خراسان شمالی؛ به سبب بارش برف و کولاک نسبت به لغزندگی جاده‌‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، هشدار داد.

به گفته وی، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هم در ارتباط با وقوع برف و کولاک در کشور اظهار داشت:۱۱ استان مازندران، مرکزی، کهگیلویه‌و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، چهارمحال‌بختیاری، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی طی ۴۸ ساعت گذشته متاثر از برف و کولاک شده است.

حتما بخوانید:  معرفی برترین خودرو‌های سوپر اسپرت هیبریدی

وی بیان داشت: بیش از هزار و ۲۶۰ نفر در ۲۹ محور کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر امدادرسانی شده و تعدادی نیز اسکان اضطراری یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ۲۰۲ خودروی گرفتار در برف رها سازی و ۳ نفر به مرکز درمانی منتقل شدند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *