واردات یونجه از روسیه کلید خورد! واردات یونجه از روسیه کلید خورد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واردات یونجه از روسیه کلید خورد!

واردات یونجه از روسیه کلید خورد!

تجارت نیوز: خشکسالی شدید و افزایش تلفات دامداری‌ها موجب شد که ایران برای اولین بار برای واردات یونجه از روسیه رایزنی کند. رئیس اتحادیه دامداران استان فارس با اعلام این خبر گفت: به دلیل خشکسالی یونجه در ایران بیش از صد در صد گران شده است و همین مساله باعث شده که واردات یونجه هم کلید خورد.

افزایش تلفات دام در دامداری‌ها به دلیل گرسنگی و کمبود علوفه به دلیل خشکسالی موجب شد که واردات یونجه از روسیه در دستور کار قرار بگیرد.

واردات یونجه از روسیه کلید خورد!

رئیس اتحادیه دامداران استان فارس با اشاره به اختلال چند ماهه در بازار خوراک دام توضیح داد: به دلیل خشکسالی بازار دلالی علوفه داغ است و هر کس علوفه را به هر قیمتی که بخواهد به دامداران می‌فروشد. البته در این میان دلالان هم یونجه و نهاده دامی را در انبارها دپو و قاچاقی به کشورهای منطقه می‌فروشند.

سیروس روستا گفت: سال گذشته قیمت هر کیلو یونجه دو هزار و ۵۰۰ تومان بود اما حالا قیمت این نهاده با بیش از صد در صد افزایش به قیمت پنج هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و عرضه و تقاضا در بازار نهاده همخوانی ندارد و البته دولت با مشاهده مرگ و میر فراوان دام دامداران، وعده داده است که یونجه را از روسیه وارد کنند.

او ادامه داد: چنانچه قرار باشد یونجه با ارز آزاد محاسبه شود، قیمت لبنیات و گوشت در بازار ایران بالا می‌رود و تقاضا برای خرید آن کم می‌شود.

چندی پیش مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه دامداران درباره کمبود نهاده به ایسنا گفته بود: «دولت باید هرچه سریعتر با توجه به موضوع خشکسالی، واردات یونجه و علوفه را در دستور کار خود قرار دهد. همچنین جلوی قاچاق علوفه را به کشورهای عراق و افغانستان را بگیرد. زیرا کشورهای همسایه نیز درگیر خشکسالی هستند و اوضاع نهاده‌های آنها هم بسیار خراب است و همین امر باعث قاچاق علوفه شده است.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  انفجار ناوشکن آمریکایی در بندر سن‌دیگو

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *