وزیر اقتصاد: نوسان در ذات بازار سرمایه است وزیر اقتصاد: نوسان در ذات بازار سرمایه است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزیر اقتصاد: نوسان در ذات بازار سرمایه است

وزیر اقتصاد: نوسان در ذات بازار سرمایه است

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی حواشی، آثار منفی بر بازار سهام دارد که سعی داریم آنها را به حداقل برسانیم، گفت: اگر مدافع سهامداران خرد هستیم باید از اظهارنظرهایی که موجب اخلال در معاملات می‌شود خودداری کنیم.

وزیر اقتصاد: نوسان در ذات بازار سرمایه است

«فرهاد دژپسند» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت:

* (درباره نوسانات بازار سهام): نوسان در ذات بازار سرمایه بوده و این بازار مبتنی بر رفتار سهامداران و عرضه کنندگان سهام است.

دولت کاری که انجام می‌دهد این است که با قواعدی که تعریف می‌کند این نوسانات را به سمتی ببرد که شاخص‌ها و فعالیت‌ها به بازار پایدار و در حال رشد تبدیل شود.

* (با اشاره به بحث‌های تاثیرگذار بر بازار سهام): اخیرا مباحثی مطرح شد که بر بازار اثرگذار بود، یکی از آنها افزایش نرخ سود بانکی بود در حالی که چنین بحثی، موضوعیت نداشت، دیگری افزایش نرخ سود بین بانکی است که این نیز باید کنترل شود.

* برخی از نااطمینانی‌ها در بین سهامداران به دلیل اظهارنظرهایی که در برخی از امور بازار سرمایه مداخله گرانه بود، اتفاق افتاد که این نیز به اعتقاد من موجب ضرر سهامداران خرد است، اگر ما مدافع سهامداران خرد هستیم باید از اظهارنظرهایی که موجب اخلال در معاملات می‌شود خودداری کنیم.

* (با بیان اینکه از سوی دیگر نگرانی برای برخی از سهامداران ایجاد شده مبنی بر اینکه روند بازار سهام ممکن است روند مستمر کاهنده باشد): باید توجه داشته باشیم که آنچه موجب امیدواری است برنامه‌هایی به شمار می رود که دولت برای عرضه دارد.

* باید در گفتار و رفتار، طبیعی رفتار کنیم و دارایی و اموال خود را به راحتی در معرض خرید و فروش قرار ندهیم. همچنین مطالعه، مشاوره و معامله باید سرلوحه کار ما در بازار سرمایه باشد.

حتما بخوانید:  نماینده سبزوار، سیلی‌زدن به سرباز ناجا را رد کرد

* (درباره طرح استیضاح خود در مجلس): استیضاح حق نمایندگان مجلس است و ما نیز از این فرصت استفاده می‌کنیم و به تبیین عملکرد وزارتخانه می‌پردازیم. برخی از مواردی که مطرح شده در حوزه عملکرد وزارت اقتصاد نیست اما به عنوان وزیر اقتصاد در تعامل با نمایندگان آمادگی داریم در مجلس حاضر شویم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *