گمانه‌زنی درباره سفر ترامپ به تهران گمانه‌زنی درباره سفر ترامپ به تهران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گمانه‌زنی درباره سفر ترامپ به تهران

گمانه‌زنی درباره سفر ترامپ به تهران

خبرگزاری فارس: شبکه خبری المیادین لبنان در برنامه «ایران و العالم» ویژه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که از استودیو تهران پخش شد، بعد از بررسی «۴۰ سال رابطه ایران-فلسطین» و «۴۰ سال رابطه ایران-آمریکا»، این بار به بررسی «۴۰ سال رابطه ایران-اروپا» پرداخت، اما موضوع برنامه باز هم به روابط ایران و آمریکا کشیده شد.

«امیر موسوی» دیپلمات سابق ایرانی در استودیو تهران، «توفیق شومان» روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی لبنان در بیروت و «خطار ابو دیاب» استاد رشته روابط بین‌الملل دانشگاه پاریس و عضو مرکز مطالعات ژئوپلوتیک، در فرانسه میهمانان این میزگرد بودند.

دو میهمان این برنامه از وساطت پنج کشور (عربی، اروپایی و آسیایی) خبر دادند که از جانب آمریکا پیام‌های متعددی به تهران رسانده‌اند مبنی بر اینکه دونالد ترامپ آماده گفتگوی مستقیم و سفر به تهران است.

هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده و احتمال آن هست که در ساعات یا روز‌های آینده، این خبر واکنش‌هایی در پی داشته باشد.

به گفته میهمانان این برنامه، رئیس جمهور آمریکا با آنکه از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شده، اما او به شدت به دنبال گرفتن موافقت ایران برای دیدار و گفتگوی مستقیم است، اما تهران به آمریکا اعتماد ندارد و می‌داند که واشنگتن به دنبال مذاکره برای مذاکره است و با این کار به دنبال مشروعیت‌بخشی به خود در منطقه است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  توضیح ابتکار درباره آن عکس خاص در BRT

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *