آخرین وضعیت «هیرمان» در باغ وحش ارم آخرین وضعیت «هیرمان» در باغ وحش ارم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آخرین وضعیت «هیرمان» در باغ وحش ارم

آخرین وضعیت «هیرمان» در باغ وحش ارم

ایسنا: طی هفته گذشته اداره کل محیط زیست استان تهران از نامساعد بودن حال هیرمان – شیر نر ایرانی باغ وحش ارم- خبر داد. مدیر این باغ وحش ضمن تشریح آخرین وضعیت او می‌گوید که علت بیماری «هیرمان» هنوز مشخص نشده است.

حال «هیرمان» – شیر نر ایرانی که سال گذشته از باغ وحش بریستول انگلیس به باغ وحش ارم تهران منتقل شد – خوب نیست. ظاهر حیوان و ترشحات بینی و دهانش کاملا نشان می‌دهد که بیمار است اما علت بیماری هنوز مشخص نیست.

پرویز قندالی – مدیر باغ وحش ارم تهران – می‌گوید: از سه‌شنبه هفته گذشته (۷ بهمن) علائم بیماری ازجمله آبریزش بینی و بی‌حالی در این شیر نر هشت ساله مشاهده شد و ما بلافاصله موضوع را به سازمان‌های نظارتی ازجمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی اطلاع دادیم. از استادان صاحبنظر نیز برای پی‌بردن به علت بیماری کمک گرفتیم.

هرچند که چندین روز از بیماری هیرمان می‌گذرد اما علت بی‌حالی و بیماری او هنوز مشخص نیست و به گفته مدیر باغ وحش ارم تهران برای مشخص شدن علت بیماری باید منتظر نتایج آزمایش‌ها باشیم.

قندالی می‌گوید: احتمال بیماری ویروسی و یا سرماخوردگی وجود دارد و ما درمان با استفاده از آنتی‌بیوتیک را شروع کرده‌ایم همچنین نمونه‌برداری از خون، سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی و سونوگرافی انجام شده است.

با وجود مشخص بودن علائم بیماری در «هیرمان» مدیر باغ وحش ارم تهران تاکید دارد که حال او از هفته گذشته بهتر شده است. هیرمان و جفت ماده او طی سال گذشته تحت برنامه EEp اتحادیه باغ وحش‌های اروپا وارد کشور شدند. از این‌رو این اتحادیه نیز روی سلامت این گونه‌ها نظارت دارد.

حتما بخوانید:  جای ایروانی را در دادگاه گروه عظام عوض کردند!

قندالی تاکید می‌کند که بیماری «هیرمان» به اتحادیه باغ وحش‌های اروپا نیز اطلاع داده شده است و آن‌ها نیز روی درمان و آزمایش‌های انجام شده نظارت دارند.

پیمان محمدزاده – دامپزشک باغ وحش تهران – نیز درباره وضعیت «هیرمان» می‌گوید: درحال حاضردرمان با آنتی‌بیوتیک روی «هیرمان» جواب مثبت داده و وضعیت حیوان پایدار است.

او ابراز امیدواری می‌کند که تا هفته آینده بیماری این شیر ایرانی بهبود پیدا کند و اظهار می‌کند: بر اساس نظر شورایی تخصصی تست‌های آزمایشگاهی لازم روی او انجام شده است که به‌زودی نتایج آن‌ها در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *