واکنش موزه هنر‌های معاصر به یک رویداد جنجالی واکنش موزه هنر‌های معاصر به یک رویداد جنجالی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش موزه هنر‌های معاصر به یک رویداد جنجالی

واکنش موزه هنر‌های معاصر به یک رویداد جنجالی

صبا: موزه هنرهای معاصر تهران در پی حواشی ایجاد شده در پرفورمنسی که عصر گذشته ۲۱ اسفندماه با استفاده از اثر «ماده و فکر» نوریوکی هاراگوچی اجرا شد و موجب شد که موجب برخورد پرفورمر با این حوض روغن شد، واکنش نشان داد.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

مضحکه در موزه هنر‌های معاصر به اسم پرفورمنس!

توضیح درباره حواشی اجرای پرفورمنسِ خبرساز

متن این پیام بدین شرح است: «موزه هنرهای معاصر تهران با ابراز تأسف از واقعه‌ پیش‌آمده در حین اجرای پرفورمنس در جریان گشایش نمایش «پنج گنج»، اعلام می‌دارد:

برخورد پرفورمر به روغن در طرح اصلی ارائه شده به موزه نبوده و در اثر اشتباه ایجاد شده است.

در این اتفاق، بخشی از بدن پرفورمر، به روغن برخورد می‌کند که موجب خروج مقداری روغن می‌شود؛ که قابل جایگزینی است.

طی سال‌های پس از خلق اثر، همواره روغن تبخیر شده و به آن اضافه شده است. در سال نود و شش هم با حضور هنرمند، کل روغن خارج شد و روغن جدید جایگزین شد.

در هنرهای میان‌رسانه‌ای و نوین معاصر، ایجاد دیالوگ بین آثار گذشته و حال، فضایی جدید برای بیان هنری، ایجاد کرده است که در روزهای آینده، نمونه‌هایی از آن را منتشر خواهیم کرد.

ضمن احترام به نظرات ابراز شده پیرامون این واقعه، و تأسف، چنانچه موجب ناراحتی دوست‌داران و علاقه‌مندان شده باشد، اعلام می‌شود این اتفاق، تخریب اثر هنری محسوب نمی‌شود و صرفا به دلیل خطای سهوی، بخشی از روغن از موزه خارج شده، که جایگزین خواهد شد.

حفاظت از آثار هنری موزه، در زمره‌ اصلی‌ترین وظایف موزه است، آن‌چنانکه در مهرماه سال نود و شش، نوریوکی هاراگوچی را برای مرمت حوض روغن به ایران دعوت کرد و قبل از درگذشت وی، این اثر مرمت شد.

حتما بخوانید:  استوری نوید محمدزاده برای یک بازیکن استقلال

امید داریم با دقت و حساسیت بیشتر، در آینده شاهد خطاهایی از این دست نباشیم.»

یاسر خاسب پرفورمر این نمایش به خبرنگار صبا وعده انجام مصاحبه و ارائه توضیحاتی در این باره داده است اما او تاکید کرد که این برخورد با اثر یک اشتباه اتفاقی بوده است و حتی نزدیک بود که او دچار آسیب جسمانی شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *