آقا و خانم مسئول گیلانِ جان را می‌بینید؟ آقا و خانم مسئول گیلانِ جان را می‌بینید؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آقا و خانم مسئول گیلانِ جان را می‌بینید؟

آقا و خانم مسئول گیلانِ جان را می‌بینید؟

خبرگزاری فارس: مهدی شادنوش امروز در نشست خبری تلویزیونی با اشاره به اهداف طرح جامع بسیج مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: این بیماری یک ویروس نوظهور بوده و باید برای مقابله با آن باید به مبارزه با این ویروس برویم و اگر در این جنگ، ویروس را شکست ندهیم ویروس ما را شکست تلخی می‌دهد.

وی با اشاره به بی‌رحم بودن ویروس کرونا گفت: این ویروس بسیار خطرناک بوده و اگر مردم به بیمارستان‌ها مراجعه کنند شاهد بحرانی بودن شرایط می‌شویم به همین دلیل باید در کمال آرامش این بیماری را جدی گرفت.

با این وضعیت گیلان تاریخ شکست کرونا مشخص نیست

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اذعان به اینکه گزارش‌های خوبی از شهرستان‌ها درباره وضعیت عبور و مرور در خیابان‌ها به گوش نمی‌رسد، تصریح کرد: ما انتظار داشتیم تا پایان فروردین‌ماه این ویروس را شکست دهیم ولی اگر مردم به نکات بهداشتی توجه نکرده و در منازل خود نمانند زمان شکست این ویروس در گیلان معلوم نیست.

مردم در منازل نمانند از کرونا شکست می‌خوریم

شادنوش با اشاره به آماده‌باش استان گیلان برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: به کمک سپاه قدس گیلان، دو مجموعه در هتل المپیک و یک مجموعه در سپاه قدس به محل‌های سلامت برای درمان بیماری کرونا اختصاص‌یافته زیرا با این حجم ورودی به بیمارستان‌ها باید از بار بیمارستان کاسته شود تا بتوانیم بیماران را بهتر معالجه کنیم.

پرستاران گیلانی ۲۴ ساعته در حال فعالیتند

وی با اشاره به ‌پیش‌بینی خود در خصوص زمان شکست ویروس کرونا در گیلان گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا در کل کشور وجود دارد، نمی‌توانیم از پرستاران دیگر استان‌ها استفاده کنیم و اگر نتوانیم تمرکزمان را از بیمارستان‌ها کم کنیم با کمبود نیرو مواجه می‌شویم زیرا پرستاران استان ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند و ممکن است نیروی جسمی این عزیزان کاسته شود.

حتما بخوانید:  گاردین مدعیِ پیشنهاد ویژه ظریف به آمریکا شد

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از برنامه وزارت بهداشت و دولت برای حمایت از افرادی که درگیر احتیاج زندگی خود هستند خبر داد و بیان کرد: افرادی از طرف وزارت بهداشت برای اجرایی شدن طرح ملی بسیج مقابله با کرونا به سراغ مردم به‌صورت دست جمعی می‌روند و مردم به این امر توجه کنند زیرا باید این ویروس به‌طور کامل از استان خارج شود و اگر یک نفر هم به این ویروس مبتلا باشد ممکن است دیگر افراد را هم مبتلا کند.

شادنوش با تأکید بر بزرگی طرح ملی بسیج مقابله با ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: برای انجام این کار در استان به‌صورت خوشه‌ای و منطقه‌ای عمل کرده و ارتباط مسؤولان و نیروهای وزارت بهداشت با مردم به‌صورت تلفنی و یا مجازی است و اگر مورد مشکوکی دیده شود به مراکز درمانی آنان را معرفی می‌کنیم.

سابقه بسیج درمانی در کشور داریم

وی انجام طرح ملی بسیج مقابله با ویروس کرونا را دارای سابقه دانست و افزود: سیستم بهداشتی کشور دارای سابقه خوبی در درمان بیماری‌هایی به‌مانند فلج اطفال و مالاریا بوده و اگر مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کنند قطعاً بر این ویروس غلبه می‌کنیم هرچند شکست این ویروس بسیار سخت‌تر است.

افسوس می‌خوریم چرا مردم در منازل نماندند

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به افسوس خود برای عدم اجباری کردن حضور مردم در منازل خود بیان کرد: عده‌ای می‌گویند چرا شهر قم را قرنطینه نکردیم ولی من نگران این هستم در روزهای آینده افسوس بخوریم کاش ۱۰ روز پیش حضور اجباری مردم در منازل را پیگیری و بررسی می‌کردیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *