آلکنو: قائمی یک‌صدم افتخارات من را هم ندارد آلکنو: قائمی یک‌صدم افتخارات من را هم ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آلکنو: قائمی یک‌صدم افتخارات من را هم ندارد

آلکنو: قائمی یک‌صدم افتخارات من را هم ندارد

ایسنا: نشست خبری ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال درباره نتایج ایران در لیگ ملت های والیبال و برنامه ریزی برای حضور در المپیک توکیو برگزار شد.

آلکنو در ابتدای این نشست، گفت: اگر یادتان باشد قبل از شروع مسابقات گفتم امیدوارم این مسابقات به بسیاری از سوالات من پاسخ بدهد و می توانم بگویم این کار انجام شد و این مسابقات یک آزمون برای تیم ما بود. مسابقات بسیار سختی بود و در یک‌محیط بسیار سخت ۱۵ مسابقه فشرده انجام دادیم. این رقابتها جواب سوال هایی که من دنبالش بودم را داد.

آلکنو: قائمی یک‌صدم افتخارات من را هم نداردوی افزود: همانطور که قول داده بودم جوان ها را آزمایش کردم و در مجموع سطح کلی تیم را محک زدم. نتیجه مورد پسند من و شما نبود اما آن حجم کاری که تیم انجام داد نکات مثبتی داشت و نکته مهم این بود که بازیکنان جوانی را دیدید که از پرچم ایران دفاع خواهند کرد و این موضوع اصلی بود. اتفاقات را ناظر بودید و اگر خواستید و سوالی داشتید من پاسخ خواهم داد.

سرمربی روس تیم ملی والیبال در ادامه در پاسخ به این سوال که شما گفتید نتایج ایران در لیگ ملت ها مورد پسند او و مردم نبوده است، گفت: می شد نتایج بهتری بگیریم. مثلا مقابل صربستان که تقریبا ترکیب دوم و جوان تیم بازی کرد. ما با چند تعویص بازیکنان با تجربه می توانستیم بازی را ببریم اما همانطور که قبل از مسابقات با رییس فدراسیون هماهنگ کرده بودم اعلام کردم این مسابقات برای آمادگی در المپیک است. برای همین می خواستم بازیکنان جوان را در شرایط سخت محک بزنم. البته واقف بودم که تغییر دائمی ترکیب کار درستی نیست اما باید همه بازیکنان را در شرایط سخت محک می زدم. واقف بودم به این موضوع که مسابقات پرفشار است برای همین برای جلوگیری از افزایش فشار و مصدومیت تغییرات را انجام می دادم اما می دانستم این تغییرات باعث ثبات تیم ملی نمی شود.وی افزود: باید یاداوری کنم تیم ملی تقریبا دو سال بازی رسمی نداشت و ۵۰ درصد تیم را جوانانی تشکیل می دادند که بازی رسمی نداشتند. به معجزه اعتقاد ندارم و می دانم با کار جمعی می توانیم به نتایج خوبی برسیم.

حتما بخوانید:  نامه‌ی سینماگران، کیهان را عصبانی کرد

وی درباره اینکه آیا دخالتی در کار او صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: قبلا هم گفته بودم و الان هم رسما می گویم از روز اول شروع کارم در ایران، تمام تصمیمات را خودم می‌گیرم. من دو همکار دارم که با آنها مشورت می کنم و نه رییس فدراسیون و نه سرپرست یا کسان دیگر. من جزو آن دسته از مربیان نیستم که بشود به من فشار وارد کرد اگر قرار است من پاسخگوی نتایج باشم.وی درباره حواشی مربوط به اظهارات فرهاد قائمی گفت: دوست نداشتم درباره این موضوع صحبت کنم. تفاوت بنیادی بین من و این بازیکن این است که من بزرگتر از او هستم و عناوین ما قابل قیاس نیست. او یک صدم عناوین من را هم ندارد که بخواهد درباره گذشته من حرف بزند. من او را جلوی خودم نشاندم و همه صحبت ها انجام شد اما او در رسانه ها پاسخ داد. یک ماه یا بیشتر درباره او پرسیدم که کجاست. درباره او با سعید معروف صحبت کردم. درباره فیاضی هم به کاپیتان گفتم با کمال تاسف به این مسابقات نمی رسد. خیلی دوست داشتم فیاضی به فرم ایده آل برسد اما نشد. باید تاکید کنم او سعی زیادی داشت اما نرسید و از او تشکر می کنم که تلاش زیادی داشت.

الکنو ادامه داد: به من گفتند بازیکنی به اسم قائمی داریم که در سرویس و دریافت می تواند خوب باشد و به من گفتند او ازدواج کرده اما تمرین می کند هر چند مصدومیت جدی داشته است که می تواند مانع او باشد. بنابراین دیگر مسئله او منتفی شد اما بعد از لیگ ملت ها که یک هفته به تیم استراحت دادم به روسیه رفتم. دو روز قبل از آمدنم به تهران در روزنامه های روسیه خواندم قائمی به تیم ملی ایران دعوت شده است و در حدود دو سه ساعت بعد از آن مترجمم به من زنگ زد و گفت خوشخبر گفته آیا موافقید قائمی به تیم ملی دعوت شود یا نه؟ من در جواب گفتم اگر این بازیکن در آمادگی کامل باشد و در حد بازیکنان دیگر باشد مخالفتی ندارم. اگر بیایم ببینم او می تواند به تیم ملی کمک کند حتما دعوت می شود. درست همین شرایط را درباره میرزاجانپور گفتم.وی خاطرنشان کرد: در همان تمرین اول به این دو بازیکن در تمرین اشاره کردم و گفتم تا المپیک فقط ۸ تا ۱۰ تمرین برای ما باقی مانده است و شما دو ۳ روز فرصت دارید نشان دهید در حد بازیکنان داخل اردو هستید اما بعد از تمرین اول دیدم قائمی در شرایط خوبی نیست. می دانم تمرین کرده بود اما بعد از تمرین او را صدا زدم و از او تشکر کردم‌. اگر دو سه ماه قبل از المپیک بود حتما به او فرصت می دادم تا به آمادگی برسد اما ۱۰ روزمانده به اعزام نمی توانستم این کار را انجام دهم. بسیاری از تیم ها از مدت ها پیش با ۱۲ نفر تمرین می کنند. من از روز اول با ۱۸ نفر استارت زدم و این انتخاب خودم بود. یکسری ابهامات وجود دارد و باید تصمیم نهایی را بگیرم.آلکنو درباره حواشی مربوط به مترجم و بدنساز تیم گفت: می خواهم تاکید کنم که تمام کادر فنی را از کسانی تشکیل می دهم که توانمند باشند. اگر فقط یک مربی بخواهد برای خودش تبلیغ کند به درد من نمی خورد. من کادری دارم که هر کدام حرفه ای کار می کنند. دو مربی دارم. توتولو کارهای آنالیز را انجام می دهد و در سالن به من کمک می کند. آقای تندروان نیز هم در آنالیز و هم در تمرین به من کمک می کند و زیر نظر من کارهای تمرین را انجام می دهد. از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مربی بدنساز از سالن بیرون نمی آید و با کل تیم کارهای بدنسازی و با مصدومان بصورت انفرادی تمرین و خیلی حرفه ای کار می کند. مترجم نیز کارهای زیادی برای من انجام می‌دهد و همه جا با من است نه اینکه فقط تایم اوت ها را ترجمه کند. ارتباط خوب من با بازیکنان یکی از دلایلش اوست.

حتما بخوانید:  پاکسازی تصاویر زنان افغان از سطح شهر کابل

زمانی متخصصان صربستانی به روسیه آمدند و یک نفر روس هم بین آن ها نبود تا ارتباط بین بازیکنان و مربیان شکل بگیرد اما از روزی که من آمدم درهای تیم ملی به روی مربیان ایرانی باز بود. از روز اول مربیان ایرانی زیادی بدون چشمداشت به ما کمک می کنند و با تجربه زیادی که دارند هر چیزی که می خواستند مشاهده کردند. تجربه با حضور در اردو کسب می شود نه در تریبون. می دانم حضور در المپیک برای هر مربی افتخار است اما ذهن من مشغول نتایجم است نه اینکه برای کسی تبلیغ کنم. من راز پنهانی ندارم و هر مربی می تواند در اردو حاضر شود. من مربی نیستم که فدراسیون یا کس دیگری بتواند بر من فشار بیاورد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *