آمریکا به ۴۰ نفر از هیأت ایرانی روادید نداد آمریکا به ۴۰ نفر از هیأت ایرانی روادید نداد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا به ۴۰ نفر از هیأت ایرانی روادید نداد

آمریکا به ۴۰ نفر از هیأت ایرانی روادید نداد

خبرگزاری فارس: روزنامه «نیویورک تایمز» نوشته است که وزارت خارجه آمریکا به یک سوم اعضای تیم ایرانی که قصد شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشته‌اند، روادید نداده است.

بر اساس این گزارش، هیأت ایرانی شرکت‌کننده در مجمع و تیم همراه جمعا ۱۲۴ نفر بوده‌اند، اما آمریکا از صدور روادید برای حدود ۴۰ نفر از این افراد خودداری کرده است. این اقدام به بهانه ارتباط ادعایی این افراد با نیروهای مسلح ایران صورت گرفته است.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفته است که هرچند برای «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روادید صادر شده، اما تردد وی نیز به منطقه نزدیک به مقر سازمان ملل محدود خواهد بود.

هفته پیش منابعی در ایران اعلام کردند که آمریکا در صدور روادید برای «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و ظریف کارشکنی کرده است و در صورت ادامه این روند، تیم ایرانی از سفر به آمریکا خودداری کرد. نهایتا پنج‌شنبه شب اعلام شد که واشنگتن با صدور روادید موافقت کرده است.

کارشکنی‌های آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن در معاهده میزبانی از مقر سازمان ملل، پذیرفته است که سفر مدعوین به این نهاد را تسهیل کرده و برای آن‌ها روادید صادر کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  فصل داغ ائتلاف‌های سیاسی در چپ و راست

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *