آمریکا شکایت خود علیه بانکدار ایرانی را پس گرفت آمریکا شکایت خود علیه بانکدار ایرانی را پس گرفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا شکایت خود علیه بانکدار ایرانی را پس گرفت

آمریکا شکایت خود علیه بانکدار ایرانی را پس گرفت

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان، وزارت دادگستری آمریکا، در اقدامی کم‌سابقه اتهام نقض تحریم‌های ایران علیه علی صدر هاشمی‌نژاد را پس گرفت. آقای صدر، مدیر بانک پیلاتوس مالت سه ماه پیش در دادگاهی در نیویورک مجرم شناخته شده بود.

روز جمعه، ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) دادستان پرونده از قاضی دادگاه فدرال منتهن در نیویورک خواست که اتهام‌ها علیه علی صدر هاشمی‌نژاد را پس بگیرد. استدلال دادستانی ادامه دعوی قضایی به دلیل پنهان نگه داشتن ادله بوده و اینکه طولانی شدن روند قضایی به نفع نخواهد بود.

دادگستری آمریکا اتهاماتش علیه بانکدار ایرانی را پس گرفت

آقای صدر از نحوه ارائه شواهد در دادگاه توسط دادستانی شکایت کرده بود و اینکه آیا وکلای دولت آمریکا شواهدی را که داشتند در اختیار گروه وکلای آقای صدر قرار داده بودند یا نه.

رید واینگارتن، وکیل آقای صدر این اقدام را “غیرمنتظره” توصیف کرده و به بلومبرگ گفته او و موکلش مطمئن نیستند به چه دلیل دولت اتهاماتش را پس گرفته است.

وکیل آقای صدر گفته به دلیل آنکه شاکی پرونده بعد از صدور حکم دادگاه و نه قبل از آن، بعضی از شواهد از جمله مصاحبه‌های منتشر نشده را ارائه کرد، از قاضی خواسته بود که پرونده را مختومه اعلام کند.

علی صدر هاشمی‌نژاد متهم بود که با تکیه بر نظام مالی آمریکا در طول چند سال، ۱۱۵ میلیون دلار از ونزوئلا برای شرکت خانوادگی صدر در ایران ارسال کرده است. از شش مورد اتهامی، او در پنج مورد مجرم شناخته شد. اتهاماتی که آقای صدر رد کرده بود.

علی صدر کیست؟

علی صدر هاشمی‌نژاد ۴۰ سال دارد و فرزند بنیانگذار بانک خصوصی اقتصاد نوین در ایران است.

حتما بخوانید:  فرزند رهبری در راهپیمایی ۲۲بهمن تهران

او ۱۹ مارس ۲۰۱۸ در ویرجینای آمریکا دستگیر شد. قاضی دادگاه با آزادی مشروط او در ازای وثیقه موافقت نکرد با این استدلال که ممکن است با توجه به ثروت و امکاناتی که در اختیار دارد، فرار کند.

آقای صدر ۱۶ مارس ۲۰۲۰ بعد از محاکمه‌ای دو هفته‌ای در نیویورک در پنج مورد اتهامی مجرم شناخته شد.

دادستان‌ها گفته بودند خانواده صدر یک مجموعه مالی به نام “گروه استراتوس” را کنترل می‌کرده که فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی و پروژه‌ای داشته که مسئول ساخت هزاران خانه در ونزوئلا بوده است.

دادگاه آمریکا اعلام کرده بود که آقای هاشمی‌نژاد از شرکت خانوادگی صدر استفاده کرده و از طریق ایجاد چند حساب بانکی و شرکت‌های صوری، از جمله در سوئیس و ترکیه، ارسال پول به ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا را پنهان کرده است.

در کیفرخواست آقای هاشمی‌نژاد اشاره‌ای به بانک پیلاتوس مالت که آقای هاشمی‌نژاد مدیر آن بود نشده است. با این حال دافنه کاروانا گالیزیا، روزنامه‌نگار اهل مالت این بانک را به پولشویی متهم کرده بود.

در چندروز اخیر هم، مجید طاهری و سیروس عسگری که به دور زدن تحریم‌های آمریکا یا دزدیدن اطلاعات تجاری محرمانه از آمریکا، متهم بودند یا در حال کشیدن دوران حبس‌شان بودند، از زندان‌های آمریکا آزاد شده‌اند.

در مقابل، مایکل وایت، متهم‌به توهین به مقام‌های کشورمان و انتشار عکس خصوصی از یک شهروند ایرانی، که باید ۱۰سال در ایران در زندان می‌ماند، دیروز آزاد شد و از ایران رفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *