آمریکا ورود برخی فلزات به ایران را ممنوع کرد آمریکا ورود برخی فلزات به ایران را ممنوع کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا ورود برخی فلزات به ایران را ممنوع کرد

آمریکا ورود برخی فلزات به ایران را ممنوع کرد

خبرگزاری فارس: دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با تمدید معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران، بخش عمرانی ایران را تحریم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر نوشت ضرب‌الاجل مربوط به تمدید این معافیت‌ها سه‌شنبه هفته آینده به اتمام می‌رسید اما «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا آن را برای ۹۰ روز دیگر تمدید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد جمعه (به وقت تهران) هدف از تمدید این معافیت‌ها را «تمدید محدودیت‌های هسته‌ای ایران» توصیف کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این تصمیم، به حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران کمک کرده، مخاطرات اشاعه هسته‌ای را کاهش می‌دهد، توان ایران برای کاستن از “زمان گریز” لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را محدود می‌کند و مانع از آن می‌شود که حکومت ایران بتواند اقدام به بازسازی سایت‌های خود برای مقاصد حساس اشاعه‌ای کند.»

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده پامپئو، همزمان دو تصمیم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گرفته است: نخست، معرفی بخش ساخت و ساز ایران به عنوان بخشی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است و دوم، معرفی چهار «ماده راهبردی» به عنوان موادی که در برنامه‌های هسته‌ای، نظامی یا موشکی ایران به کار گرفته می‌شود.

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را تمدید کرد

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره به نام این چهار ماده که دولت آمریکا قصد تحریم تجارت آن را دارد نشده است. خزانه‌داری آمریکا هنوز بیانیه‌ای درباره این تحریم‌ها منتشر نکرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «با این تصمیم‌ها، ایالات متحده از اختیارات اضافی برای جلوگیری از دستیابی ایران به مواد راهبردی برای سپاه پاسداران، بخش ساخت و ساز و برنامه‌های اشاعه‌ای خود برخوردار خواهد بود.»

حتما بخوانید:  از امروز اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی می‌آید

جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

ایرنا: وزارت خارجه آمریکا در تداوم تروریسم اقتصادی بر مردم ایران، مقررات جدید منع تجارت با جمهوری اسلامی ایران در زمینه عمران و صنایع نظامی وضع کرد.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد متعاقب بخش ۱۲۴۵ قانون آزادی های ایران و ضد گسترش سلاح های کشتار جمعی سال ۲۰۱۲، وزیر امور خارجه دو یافته را استخراج کرده است.

این بیانیه می افزاید: یافته نخست مربوط به بخش زیرساخت ایران است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنترل می شود. ؛ و دیگری، چهار ماده استراتژیک به عنوان مواردی است که در ارتباط با برنامه های موشکی هسته ای ، نظامی یا بالستیک ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

در بیانیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه شده است: وزیر خارجه آمریکا در رایزنی با وزیر خزانه داری، تعیین کرده است که بخش زیرساخت ایران به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کنترل می شود. در نتیجه این تعیین، فروش، عرضه یا انتقال فلزات خام و نیمه تمام، گرافیت، زغال سنگ و نرم افزارهای یکپارچه سازی اهداف صنعتی به یا از ایران تحریم شدنی خواهند بود اگر این مواد در بخش زیرساخت های ایران مورد استفاده قرار گیرند.

این بیانیه ادامه می دهد: همچنین وزیر خارجه در مشورت با وزیر خزانه داری انواع فلزات همچون لوله های استیل ۳۰۴L، فویل لحیم کاری منگنز MN40، فویل لحیم کاری منگنز MN70، استیل CrNi60WTi ESR + VAR ( کروم، نیکل، تنگستن ۶۰%، تیتانیوم، الکترواسلاگ و قوس خلاء) که در ارتباط با برنامه های هسته ای، نظامی یا موشک های بالستیک ایران استفاده می شوند، صرف نظر از مصرف یا مصرف کننده نهایی، قابل تحریم شده اند.

حتما بخوانید:  سهمیه نوروزی بنزین منتفی شد

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرده است با این اقدامات، آمریکا به یک کارزار فشار حداکثری اقتصادی بر آنچه که رژیم ایران نامیده است، ادامه می دهد.

بر اساس این بیانیه، هدف این کارزار تغییر رفتار آنچه که رژیم ایران خوانده شده، انسداد مسیر دستیابی ایران به سلاح اتمی و پایان دادن به حمایت دولتی ایران از آنچه که تروریسم و فعالیت بدخواهانه منطقه ای ایران نامیده اند، برشمرده شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *