آمریکا، کوبا را در لیست حامیان تروریسم قرار داد آمریکا، کوبا را در لیست حامیان تروریسم قرار داد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا، کوبا را در لیست حامیان تروریسم قرار داد

آمریکا، کوبا را در لیست حامیان تروریسم قرار داد

خبرگزاری فارس: در حالی که دولت پیشین آمریکا به ریاست «باراک اوباما» کشور کوبا را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج نمود، اما دولت «دونالد ترامپ» در واپسین روزهای خود این اقدام را به عقب برگرداند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای خبر داد که نام کوبا را به دلیل حمایت مکرر آن از اقدامات تروریسم بین‌المللی و پناه دادن به تروریست‌ها، مجدداََ به لیست کشورهای حامی تروریسم اضافه کرده است.

آمریکا، کوبا را در لیست حامیان تروریسم قرار داد

وبگاه این وزارتخانه در بیانیه‌ای به نقل از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نوشت: «دولت ترامپ از ابتدا روی مقابله با مداخله [کوبا] در ونزوئلا و دیگر بخش‌های نیم‌کره غربی و جلوگیری از رسیدن منابع به رژیم کاسترو تمرکز کرده بود، [منابعی] که آنها را برای سرکوب مردمش در داخل استفاده می‌کرد».

پامپئو در این بیانیه مدعی شد: «با این اقدام، ما بار دیگر دولت کوبا را پاسخگو خواهیم کرد و پیام شفافی می‌دهیم مبنی بر اینکه رژیم کاسترو باید حمایتش از تروریسم بین‌المللی را پایان دهد».

وی با متهم کردن دولت کوبا به برخی اقدامات ادعایی، گفت: «اقدام امروز، کوبا را تحت تحریم‌هایی قرار می‌دهد که اشخاص و کشورهایی را که با آن تجارت‌های مشخصی انجام دهند، تنبیه می‌کند، حمایت‌های خارجی آمریکا [از کوبا] را محدود کرده، فروش و صادرات تسلیحات را ممنوع کرده و کنترل‌های خاصی روی صادرات ابزارهایی که استفاده دوگانه دارند قرار می‌دهد».

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  تا دقیقه ۸۰؛ پرتغال یک - مراکش صفر

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *