آیت‌الله سعیدی: نمی‌خواهیم قم، واتیکان شود آیت‌الله سعیدی: نمی‌خواهیم قم، واتیکان شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آیت‌الله سعیدی: نمی‌خواهیم قم، واتیکان شود

آیت‌الله سعیدی: نمی‌خواهیم قم، واتیکان شود

خبرگزاری ایرنا: نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: ما نمی‌خواهیم قم را به واتیکان تبدیل کنیم و بگوییم که این استان از دیگر استان‌های کشور جداست بلکه می‌خواهیم قم را به الگویی برای استان‌های دیگر تبدیل کنیم.

آیت الله سیدمحمد سعیدی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای سیاست‌گزاری قرارگاه ۱۹ دی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه مسئولان باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به دنبال عمل و اقدام باشند، اظهار کرد: اکنون ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی را فراهم آورده است که می‌توانیم از این فرصت برای ارتقای معنویت شهر قم در طول سال استفاده کنیم.

آیت‌الله سعیدی: نمی‌خواهیم قم را به واتیکان تبدیل کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه بارهای اجتماعی در حوزه‌های مختلف نباید بر دوش یک نهاد و مجموعه گذاشته شود، مطرح کرد: هیچ دستگاهی نباید در مقام تثبیت خود باشد بلکه همه باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید وظایف را بر گردن یکدیگر بیاندازیم، تصریح کرد: باید دستگاه‌های مسئول و مرتبط را با خود همراه کنیم هر چند در عمل دل به همه دستگاه‌ها نمی‌بندیم اما نباید کاری کنیم که برخی از کار ما ترد و دلسرد شوند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: مردم در شب‌های احیا به دنبال آمرزش گناهان بوده و از گناه دور هستند به همین علت باید از این شب‌ها به شیوه مطلوب استفاده کنیم؛ ناامیدی از بالاترین گناهان است و اگر ما ناامید باشیم با مشاهده کردن یک عیب فکر می‌کنیم که همه عیب‌دار هستند درحالی‌که این موضوع درست نیست.

حتما بخوانید:  پناهیان: افراد ساده‌لوح می‌گویند برجام خوب است

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه در قرارگاه ۱۹ دی استان قم با آسیب‌شناسی و تدابیر جدید به دنبال بسیج ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش معنویت شهر قم هستیم، گفت: همانطور که مراجع تقلید نیز تاکید داشته‌اند باید در حوزه حجاف و عفاف به دنبال اقدامات نرم و تاثیرگذاری بر افکار و باورهای مردم باشیم.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد دبیر قرارگاه ۱۹ دی استان قم فراگیری تذکر زبانی را مهم‌ترین موضوع در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بسیجیان علاوه بر اینکه ضابط قوه قضاییه هستند به‌عنوان مردم عادی آموزش‌دیده می‌توانند در تحقق تذکر زبانی فراگیر نقش قابل توجهی داشته باشند.

در ادامه سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری جلسات مختلف با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان قم به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های فرهنگی استان برای اجرای طرح پارسا بسیج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عزت‌زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه نهادهای مسئول باید در حوزه حجاب و عفاف پاسخگو باشند، گفت: طرح پارسا بار دستگاه‌ها و برخی مجموعه‌های فرهنگی را بر دوش می‌کشد و با محوریت مردم به دنبال ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است.

سردار سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم از ارتباط مطلوب میان سپاه و دستگاه قضایی یاد کرد و افزود: سپاه به‌عنوان یکی از حامیان اصلی امر به معروف و نهی از منکر در قم، علاوه بر فعالیت‌های ترویجی، با عاملان ناهنجاری برخوردهای سلبی را نیز دنبال می‌کند.

حتما بخوانید:  سعید طوسی: بررسی مجدد پرونده‌ام دروغ است

سید محمد تقی حسینی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور ترویج و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در این راستا با اساتید سطوح عالی حوزه، ائمه جماعات مساجد، مدارس و ادارات، سخنرانان و واعظان شناخته‌شده و مشاوران حوزوی مکاتبه لازم انجام شده است تا در راستای ترویج این فریضه الهی اهتمام لازم را داشته باشند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *