آیت‌الله مکارم نگران وضعیت فضای مجازی شد آیت‌الله مکارم نگران وضعیت فضای مجازی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آیت‌الله مکارم نگران وضعیت فضای مجازی شد

آیت‌الله مکارم نگران وضعیت فضای مجازی شد

ایسنا: آیت ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر لزوم اصلاح و ساماندهی فضای مجازی، به نگرانی‌های موجود در این زمینه اشاره و تاکید کرد: هیچ کدام از مسائل و مشکل‌ها را جز با اصلاح فضای مجازی نمی‌توانیم حل کنیم.

وی عصر پنجشنبه در دیدار عیسی زارع وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به اهمیت فضای مجازی، توصیه های مهمی خطاب به وزیر ارائه کرد و اظهار داشت: ما در مساله ارتباطات و فناوری‌های جدید مشکل‌های زیادی داریم، از یک طرف اجانب و دشمنان سعی دارند از همین راه نفوذ کرده و امنیت، اقتصاد و همه چیز ما را به هم بریزند، از طرف دیگر در داخل کشور نیز افرادی سودجو هستند که تنها به درآمد خود فکر می کنند و برای آنها مهم نیست چه خطر و تهدیدی متوجه جامعه می شود.

مکارم شیرازی نگران وضعیت فضای مجازی شد

وی با تاکید بر لزوم اصلاح و ساماندهی فضای مجازی، به نگرانی های موجود در این زمینه اشاره و تاکید کرد: هیچ کدام از مسائل و مشکل‌ها را جز با اصلاح فضای مجازی نمی‌توانیم حل کنیم اما حل کردن این‌ها یک راه حل سطحی و روزمره داشته و یک راه حل عمیق دارد که باید به صورت ریشه‌ای به دنبال درمان بود و البته ابزارهای لازم از جمله وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، دانشگاهها، صداوسیما، مطبوعات، تریبونهای مختلف را در اختیار داریم که با بهره گیری درست از این ابزارها می‌توانیم به حل مشکل‌ها برسیم.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان برای حل مشکل‌های اقتصادی، تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان بخشهای مختلف را به هماهنگی هر چه بیشتر در این جهت توصیه کرد و گفت: در کنار هماهنگی، همدلی و جدیت مسئولان؛ مردم هم باید همراهی و حمایت کنند تا مشکلات حل شود؛ اگر مسئولان بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند حل مشکلات آسان تر خواهد شد.

حتما بخوانید:  نقاشیِ منتسب به زهرا رهنورد درباره سحر خدایاری

وی اضافه کرد: ملت ما مردمانی مقاوم و پایدار هستند و سال ها تحت فشار اقتصادی و تحریم های بی نظیر دشمنان مقاومت کردند و دشمنان هم به خوبی می دانند غلبه بر این ملت آسان نیست، جالب این که در بسیاری از عرصه ها بر خلاف تصور دشمنان به جای عقب گرد ملت و نظام اسلامی ما پیشرفت کرده است.

این مرجع تقلید در ادامه به ماهیت جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفت: ما جمهوری اسلامی هستیم، هم جمهوری و اسلامی و باید هر دو جنبه را حفظ و تقویت و تکمیل کنیم، در تمامی عرصه ها از جمله ارتباطات، صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه باید جنبه های مذهبی و دینی رعایت شود؛ آنچه عامل اقتدار ما در برابر دشمنان شده همین دو عامل حضور مردم و عنصر ایمان و اعتقاد آنان بوده است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر در زرادخانه‌های دشمنان توپ و تانک و سلاحهای آنچنانی پیدا می‌شود، ما چیزی به نام اعتقاد به جهاد، شهادت و ولایت داریم و با اتکا بر همین عناصر می توانیم دشمن را شکست دهیم و تاکید می کنیم که نباید این سلاح به هیچ وجه کند شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولان و همکاری همه مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هر چه سریعتر شرایط کشور عادی و زمینه بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و حوزه ها و رونق مجدد و بیش از پیش علمی کشور فراهم شود.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین در خصوص موقعیت ویژه فرهنگی، علمی و دینی شهر قم نکته‌های مهمی را بیان نمود و گفت: قم خاستگاه انقلاب و پایگاه فقاهت و مرجعیت و شهری مذهبی و متعلق به تمام جهان اسلام و تشیع است و باید به این شهر توجه ویژه‌ای شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *