اتهام آمریکا و انگلیس در شورای امنیت علیه ایران اتهام آمریکا و انگلیس در شورای امنیت علیه ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اتهام آمریکا و انگلیس در شورای امنیت علیه ایران

اتهام آمریکا و انگلیس در شورای امنیت علیه ایران

خبرگزاری فارس: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره امنیت دریانوردی حمله به کشتی صهیونیست‌ها در دریای عمان را به ایران نسبت داد.

وی در این سخنرانی مدعی شد: « یک کشتی تجاری که که در شمال دریای عرب (دریای مکران) در آب‌های بین‌المللی بود توسط پهپادهای انتحاری مورد حمله قرار گرفت. این حمله به مرگ دو نفر انجامید. بر اساس اطلاعات موجود ما اطمینان داریم که ایران این حمله غیرموجه را ترتیب داده است».

بلینکن، ایران را در شورای امنیت متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که این حمله بر مبنای الگوی برخی حملات تحریک‌آمیز دیگر صورت گرفته است.

بیلنکن این اقدامات را تهدید کننده آزادی دریانوردی، تجارت دریایی و جان انسان‌ها خواند و با خانواده‌های کشته‌شدگان اهل رومانی و انگلیس ابراز همدردی کرد.

بعد از ادعاهای «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه انگلیس علیه ایران در جلسه شورای امنیت، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس هم در این جلسه حمله به کشتی صهیونیستی «مرسر استریت» را به ایران نسبت داد.

«بن والاس» در این نشست که از ساعاتی پیش برای رایزنی درباره امنیت دریایی آغاز شده مدعی شد که انگلیس و کشورهای دیگر به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ایران عامل حمله به کشتی مرسر استریت بوده است.

بلینکن، ایران را در شورای امنیت متهم کرد

او گفت: «انگلیس و جامعه بین‌المللی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که این کشتی با استفاده از یک یا چند “پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور” (پهپاد) توسط ایران مورد حمله قرار گرفته است. این حمله، علاوه بر خسارت به کشتی به کشته شدن یک تبعه انگلیس و یک تبعه رومانی منجر شد.»

او در ادامه تصریح کرد: «ما این حمله عامدانه، غیرقانونی و هدفمند که مصداق عدول آشکار ایران از قوانین بین‌المللی است را محکوم می‌کنیم.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  استقلالِ مجیدی سهمیه آسیا را دوست ندارد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *