احمدرضا گرشاسبی: ممنوع‌الکار هستم احمدرضا گرشاسبی: ممنوع‌الکار هستم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احمدرضا گرشاسبی: ممنوع‌الکار هستم

احمدرضا گرشاسبی: ممنوع‌الکار هستم

بانی فیلم نوشت: احمدرضا گرشاسبی کارگردان سینما و تلویزیون که مدتی پیش برای همکاری با شبکه GEM راهی کشور ترکیه شده بود و پس از چندی قید این همکاری را زد و به کشور بازگشت، در پاسخ به اینکه آیا شکست تجاری فیلم آخرش «اینجا شهر دیگریست» در سال ۹۴ زمینه ساز مهاجرت او به شبکه GEM شد گفت: ماجراهای این فیلم و شرایط اکرانش به هیچ وجه تأثیری در رفتن من نداشت.

من آنزمان درخواست کرده بودم تا حسابرسی شود پولی که به عنوان وام برای ساخت فیلم داده شده، کجا رفته است. اگر پشت پرده و اتفاقات ناگفته این فیلم موشکافی و بررسی شود، خیلی از حقایق روشن می شود.اما اینکه بگویم فروش پایین آن فیلم در رفتن من به GEM موثر بود، واقعیت ندارد.

او درباره ماجرای مهاجرت خود به GEM توضیح داد: رفتن من به شبکه GEM اینطور بود که از طرف مدیر شبکه با من تماس گرفتند و دعوت به کار شدم. همان موقع به مدیرسابق شبکه آقای کریمیان که بعدها ترور شد گفتم بنده فیلم های شما را ندیده ام، ولی هر جا می روم از آنها بد می گویند و صحبت از غیراخلاقی بودن آنهاست و همین مسئله مانع همکاری ما می شود.

گرشاسبی: «جم» غیراخلاقی هست، اما معاند نیست

او در پاسخ به من خیلی خلاصه گفت که این طور نیست و او قصد دارد که از تولیدات ایرانی حمایت کند و برای ساخت فیلم وسریال نیاز به فیلمسازان خوب داخلی دارد. قرار شد من به ترکیه بروم و طی جلساتی راهی برای همکاری فیلمسازان خوب و ارزشمند پیدا کنیم. در عین حال تصمیم داشتیم کارهایی ساخته شود که مطابق با ارزشهای فرهنگی و با بار معنوی و هنری باشد.

حتما بخوانید:  گزینه نهایی فدراسیون فوتبال مشخص شد؟

کارگردان فیلم «بانی چاو» افزود:متأسفانه آنجا جریانی پشت پرده مسائل را طرح ریزی و هدایت می کرد که در نهایت هم متوجه نشدم سرنخش به کجا وصل می شد. ظاهرا افراد دیگری بودند که در صورت تغییر مشی شبکه منافع شان به خطر می افتاد و در مقابل تصمیماتی که من و مدیر شبکه در جلساتمان می گرفتیم، مانع ایجاد می کردند. بعد از ۴-۵ ماه همکاری با GEM دیدم سرگردان هستیم و کاری هم از پیش نمی رود.

این کارگردان گفت: تمام بحث سر این است که گفته می شود این شبکه معاند است. حالا در اینکه GEM یک شبکه غیرفرهنگی است بحثی نیست، ولی نشان های از معاند بودن در این شبکه ندیدم که اگر می دیدم قطعا با آنان همکاری نمی کردم. عقل سلیم هم می گوید عاقلانه نیست که با شبکه ای معاند همکاری کنید. خب اگر دلیلی ارائه شود بر معاند بودن این شبکه و بعد ثابت شود من با علم بر معاند بودن با این شبکه همکاری کرده ام، درست است و خودم را مستحق مجازات می دانم.

متاسفانه یک سال و نیم است که ممنوع الکار هستم و چندین اسپانسر برای یک سریال و فیلم سینمایی از دست داده ام. از مسئولیان و متولیان امر انتظار دارم به عنوان کسی که در دوران حرفه ای خود سعی کرده کار ناسالم انجام ندهد و در تمام دورانی که در شبکه GEM بودم همه می دانند کوچکترین تخلف فرهنگی از من سر نزده، با رافت اسلامی با من برخورد شود و اجازه دهند کارکنم.

به نظرم این همه سختگیری خیلی در شأن فیلمسازی که به مبانی فرهنگی پایبند بوده نیست و من هم قبلا از همکاری با GEM ابراز ندامت کرده ام و می دانم که اشتباه کردم. من دوست دارم در این کشور بمانم و فعالیت فرهنگی ام را ادامه دهم.امیدوارم مسئولان به این درخواست من توجه کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *