ادامه سقوط شاخص بورس تهران ادامه سقوط شاخص بورس تهران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادامه سقوط شاخص بورس تهران

ادامه سقوط شاخص بورس تهران

خبرگزاری ایرنا: شاخص کل بورس تهران به خاطر هجوم مردم برای فروش سهام خود، همچنین فروش سهام عدالت و انجام رفتار هیجانی از سمت سهامداران حقیقی، با ریزش سنگین کلا به رنگ قرمز درآمد.

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۲۹ هزار و ۹۹۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۵۰۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۸ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

ریزش ۶۵هزار واحدی شاخص بورس تهران

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هفت هزار و ۳۷۰ واحد کاهش به ۴۷۴ هزار و ۴۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۸۳۵ واحد افت به ۳۱۱ هزار و ۲۷۰ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۳ هزار و ۶۹۱ واحد و شاخص بازار دوم ۹۳ هزار و ۹۲۷ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ملی مس ایران (فملی) با سه هزار و ۹۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۱۸۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۵۵ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با یک هزار و ۸۸ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۹۲ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۴۳۱ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۳۹۳ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۳۳۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۲۳۶ واحد، توسعه عدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۲۳۱ واحد و صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۱۶۶ واحد، تولید نیروی برق آبادان (آبادا) با ۱۰۵ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۱۰۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

حتما بخوانید:  ایرانیان مثل فرانسوی‌ها فرار را بر قرار ترجیح دادند!

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۱۵۰ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با سه هزار و ۲۹۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۸۹۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۵۵۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۴۹۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۳۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۳۴۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۴۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۳۱۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۹۲ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۲۱۳ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۲۱۲ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سرمایه گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران،‌ پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری سیمان تامین، سیمان شاهرود، نوش مازندران و سیمان خاش در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۳۰ میلیون و ۲۹۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۰۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۳۷۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۹ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

حتما بخوانید:  تاج‌زاده، مسئولیت بیانیه ۷۷ نفر را پذیرفت

امروز نمادهای مدیریت انریی تابان هور (وهور)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه دی (دی)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)،‌ س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، ریل سیر کوثر (حسیر)،‌ بیمه معلم (ومعلم)، معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا)، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)،‌ پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،‌ توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و توکاریل (توریل) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

چرا بورس همچنان قرمز است؟

گرچه نوسان جزو ذات بازار است، اما متاسفانه رفتار غیرحرفه‌ای برخی دولت‌مردان مانند تایید و تکذیب عرضه دارا دوم و اظهارنظرهایی که عملا سیگنال می‌دهند که شاخص کل بورس تا فلان رقم قابلیت کاهش دارد و… باعث ریزش شاخص بازار شده است.

علاوه بر این، رفتار هیجانی کاملا بر بازار حکم‌فرماست، وگرنه در دنیای واقعی اقتصاد هیچ تفاوت بنیادی صورت نگرفته که شاخص کل بورس بخواهد ۲۰ درصد افت کند.

سرمایه‌گذاران خرد نباید دچار واهمه و ترس شده و با هجوم برای سهام ارزنده خود باعث کاهش قیمت بیشتر شوند. فرهنگ سهام‌داری همراه با مطالعه، قدری تأمل و دوری از رفتار هیجانی و پیروی نکردن از سیگنال‌فروشان و فضای مجازی غیرمجاز است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *