ادعای پیشنهاد واشنگتن برای دیدار ترامپ و روحانی ادعای پیشنهاد واشنگتن برای دیدار ترامپ و روحانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای پیشنهاد واشنگتن برای دیدار ترامپ و روحانی

ادعای پیشنهاد واشنگتن برای دیدار ترامپ و روحانی

ایسنا: در حالی که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان گفته است ایران قصدی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا ندارد، خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا مدعی شد که واشنگتن پیشنهاد برگزاری یک دیدار میان روسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را مطرح کرده است.

بنابر گزارش کیودو، این منبع آگاه همچنین ادعا کرده است که دیدار میان حسن روحانی و رئیس جمهور ترامپ ممکن است روز ۲۵ سپتامبر در نیویورک برگزار شود.

به گفته این منبع آگاه، دولت آمریکا از طریق کشورهایی همچون فرانسه که مایل به میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن است به ایران ارسال شده اما جمهوری اسلامی تاکنون پاسخی به این درخواست نداده است.

ادعای پیشنهاد واشنگتن برای دیدار ترامپ و روحانی

این ادعا در حالی مطرح شده است که اختلافات میان تهران و واشنگتن در طول بیش از یک سال گذشته، در پی خروج آمریکا از برجام، بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و تشدید حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس افزایش یافته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره امکان دیدار او با حسن روحانی در نیویورک گفت که هیچ چیز غیر محتمل نیست. این در حالی است که رئیس جمهور کشورمان روز گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداشته و نداریم. با وجود پیشنهادات در این سال‌ها پاسخ ما منفی بوده است.

وی همچنین گفت: بحث دوجانبه با آمریکا به طور اصولی مطرح نیست اما ما گفتیم همان‌طور که آمریکا در ۱+۵ با ما بر سر مسائل هسته‌ای حرف می‌زد اگر همه تحریم‌ها را بردارد، حالا یا برگردد به برجام یا نه، باز هم امکان دارد در جلسات ۱+۵ حضور داشته باشد. این مشروط است که همه تحریم‌ها را بردارد.

حتما بخوانید:  افشاگریِ کروناییِ یک مدیر قمی، کار دستش داد

وقتی می‌گوییم مذاکره یعنی همه تحریم‌ها برداشته شود. حرف ما واضح و روشن است. خارجی‌ها گاهی برداشت‌های اشتباه می‌کنند. مترجمین گاهی حرف را بالا و پایین می‌کنند. اصول سیاست‌های ما را رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند و همه ما مسیر واحدی را طی می‌کنیم؛ بنابراین آنچه که دشمنان فکر می‌کنند در کشور بین این دسته و آن دسته تفرقه وجود دارد، این طور نیست و در منافع ملی هیچ اختلافی وجود ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *