ادعای کانال رائفی‌پور درباره هشتگ «اعدام نکنید» ادعای کانال رائفی‌پور درباره هشتگ «اعدام نکنید» | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای کانال رائفی‌پور درباره هشتگ «اعدام نکنید»

ادعای کانال رائفی‌پور درباره هشتگ «اعدام نکنید»

برترین‌ها: کانال تلگرامی وابسته به علی‌اکبر رائفی‌پور، تحلیلی از هشتگ #اعدام_نکنید را فوروارد کرده، با این ادعا که: «از بین ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار توییت تنها ۱۶۰۰ توییت واقعی است.» اما واقعیت کاملا برعکس این ادعاست.

‌این کانال از وب‌سایت Talkwalker که وب‌سایتی نه چندان معتبر و مشهور برای تحلیل داده‌های رسانه‌های اجتماعی است، برای تحلیل هشتگ «اعدام نکنید» استفاده کرده است. در این پست همان‌طور که در عکس نشان داده شده، از فیلتر بات استفاده کرده تا بات‌های موجود در بین ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار توییت را شناسایی کند.

ادعای کانال رائفی‌پور درباره هشتگ «اعدام نکنید»

نکته مهم دیگر این است که به فرض صحیح و دقیق بودن این نرم افزار عددی که این وب‌سایت برای میزان بات‌ها نشان می‌دهد ۱۶۰۰ است. بدین معنی که از بین ۵ میلیون داده این نرم‌افزار ۱۶۰۰ اکانت را به عنوان بات شناسایی کرده است یعنی حدود ۰.۰۳ درصد کل داده‌های این هشتگ بات هستند. درحالی‌که این کانال مدعی است ۱۶۰۰ توییت واقعی است و مابقی ربات هستند.

ادعای کانال رائفی‌پور درباره هشتگ «اعدام نکنید»

در واقع این کانال تحلیل این وب‌سایت را به صورت کاملا وارونه و برعکس به مخاطب ارائه داده است. نکته بعدی این است که یک بات توییتری می‌تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد و تمام آن‌ها الزما مخرب نیستند.

تا کنون هیچ وب‌سایت و ابزاری مدعی تشخیص بات‌ها به طور کامل نشده است چرا که عوامل متعدد و پیچیده‌ای در تشخیص بات بودن اکانت دخیل هستند و با داده‌هایی که توییتر در اختیار این‌گونه نرم‌افزارها و وب‌سایت‌ها قرار می‌دهد تشخیص بات بودن یک اکانت به‌طور قطع امکان‌پذیر نیست.

این کانال با علم به این موضوع سعی در منحرف کردن مخاطب از واقعیت را داشته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ادعای قتل زن ۱۸ساله به دلیل مسائل ناموسی

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *