ارتش ایران از صهیونیست‌ها پیشی گرفت ارتش ایران از صهیونیست‌ها پیشی گرفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ارتش ایران از صهیونیست‌ها پیشی گرفت

ارتش ایران از صهیونیست‌ها پیشی گرفت

خبرگزاری فارس: یک وب‌سایت که اقدام به رتبه‌بندی توان ارتش کشورها می‌کند در تازه‌ترین رده‌بندی ایران را بالاتر از رژیم صهیونیستی قرار داده است.

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه «گلوبال فایرپاور» ارتش رژیم صهیونیستی پایین‌تر از برزیل و اندونزی در جایگاه شانزدهم و نیروهای مسلح ایران در جایگاه سیزدهم قرار گرفته‌اند. این رتبه‌بندی میان ۱۳۶ کشور و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

روزنامه جروزالم‌پست نوشته این سومین سال متوالی است که جایگاه ارتش اسرائیل در رتبه‌بندی این وب‌سایت نزول پیدا می‌کند. رژیم صهیونیستی سال گذشته در جایگاه پانزدهم و سال ۲۰۱۱ در جایگاه یازدهم قرار داشت. ایران، در مقابل با هفت پله صعود از رتبه بیستم در سال ۲۰۱۷ به رتبه ۱۳ در سال ۲۰۱۸ دست پیدا کرده است.

طبق اعلام سایت «گلوبال فایرپاور»، در این رتبه‌بندی تنها توانمندی‌های متعارف نظامی و ۵۵ ملاک دیگر اعم از بُرد سلاح‌های موجود در زرادخانه‌ها، شمار نیروی انسانی در دسترس، توانمندی‌های صنایع دفاعی ، منابع طبیعی، وسعت جغرافیایی و قدرت اقتصادی لحاظ شده‌اند.

روزنامه جروزالم‌پست به یکی از موارد مقایسه میان ایران و رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته شمار تجهیزات دریایی ایران به نحو محسوس بیشتر از اسرائیل است.

ایران از لحاظ تعداد پرسنل نظامی نیز برتری محسوسی بر صهیونیست‌ها دارد به طوری که نیروهای مسلح ایران ۹۳۴ هزار پرسنل در حال خدمت دارد در حالی‌که این رقم برای ارتش صهیونیستی ۶۱۵ هزار پرسنل است.

از لحاظ تعداد جنگنده‌ها دو طرف نزدیک به هم هستند به طوری که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ۵۹۶ و ایران ۵۰۵ فروند هواپیمای نظامی دارد.

به تازگی نیز اندیشکده صهیونیستی «مرکز مطالعات عمومی» در تحلیلی به تلاش ایران در ساخت انواع قایق‌ها و پهپاد‌های مجهز اشاره کرد و نوشت: ایران در حال توسعه انواع هواپیماهای بدون سرنشین گشتزنی و رزمی، قایق‌های بدون سرنشین مجهز به «جی. پی .اس» (سامانه موقعیت یاب) است.

حتما بخوانید:  تزریق دوز نخست واکسن کرونا به علی پروین

به نوشته این مرکز تحقیقاتی، ایران در پی این است که با ارتقاء توانایی این جنگ افزارها، با قایق‌های تندروی با سرنشین و بدون سرنشین و موشک‌های خود به مقابله با کشتی‌های بیگانه حاضر در منطقه مبادرت نماید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *