اروپا، «خوآن گوآیدو» را به رسمیت شناخت اروپا، «خوآن گوآیدو» را به رسمیت شناخت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اروپا، «خوآن گوآیدو» را به رسمیت شناخت

اروپا، «خوآن گوآیدو» را به رسمیت شناخت

خبرگزاری فارس: بعد از ناکامی اتحادیه اروپا در تصویب بیانیه‌ به منظور به رسمیت شناختن رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، چندین کشور اروپایی اعلام کردند که آنها «خوآن گوایدو» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

به گزارش رسانه‌هایی از قبیل «اسکای نیوز» و «اسپوتنیک»، چندین کشور اروپایی از قبیل انگلیس، فرانسه، سوئد، اتریش و اسپانیا امروز دوشنبه رسما اعلام کردند که «خوآن گوآیدو» را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت می‌شناسند.

اروپا، «خوآن گوآیدو» را به رسمیت شناخت

این خبر در حالی منتشر شد که ساعتی قبل، شبکه خبری اسپوتنیک خبر داده بود که ایتالیا بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور را وتو کرده است.

پیش‌تر «مانلیو دی‌استفانو» وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرده بود که این کشور رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت نمی‌شناسد.

اقدام این چند کشور اروپایی که در واقع تکرار مواضع واشنگتن بوده است، بعد از رد اولتیماتوم اروپایی‌ها به «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا برای برگزاری هر چه سریعتر انتخابات جدید در این کشور صورت گرفت.

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن رد موضع مداخله‌جویانه این کشورهای اروپایی گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری این کشور طبق برنامه قبلی و به دور از مداخلات خارجی برگزار خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  پرتره‌ای جنجالی از جو بایدن در شمایل «مائو»

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *