استقبال دولت آمریکا از مذاکره با ایران استقبال دولت آمریکا از مذاکره با ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / استقبال دولت آمریکا از مذاکره با ایران

استقبال دولت آمریکا از مذاکره با ایران

خبرگزاری فارس: «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد دعوت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حضور در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا دعوت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران جهت بحث درباره یافتن یک مسیر دیپلماتیک در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خواهد پذیرفت.»

ابراز آمادگی آمریکا برای گفت‌وگو با ایران

با وجود این، خبرگزاری فرانسه گزارش داده هنوز دعوتنامه‌ای برای حضور آمریکا در جلسه‌ای با مشارکت اعضای گروه ۱+۵ و آمریکا صادر نشده، اما انتظار می‌رود این اقدام به زودی انجام شود.

ساعاتی قبل‌تر از بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع فرانسوی نوشته بود آمریکا آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ایران در قالب جلسه کمیسیون مشترک با اعضای گروه ۱+۵ نشان داده است.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال هم به نقل از برخی منابع نوشته بود قرار است یک جلسه غیررسمی کمیسیون مشترک برجام برگزار شود و از آمریکا دعوت شده به عنوان میهمان در آن جلسه حضور پیدا کند.

خبرگزاری رویترز علاوه بر این، بخشی از بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی را به عنوان آمادگی واشنگتن برای گفت‌‌وگو با تهران تفسیر کرده است.

این رسانه انگلیسی با اشاره به بیانیه مشترکی که انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا صادر کرده‌اند نوشته وزیران خارجه این ۴ کشور از قصد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای دیپلماسی با ایران استقبال کرده‌اند.

در این بیانیه مشترک آمده است: «وزیر امور خارجه، بلینکن تأکید کرد همان‌طور که رئیس‌جمهور بایدن خاطرنشان کرده چنانچه ایران به پایبندی دقیق به تعهداتش در برجام برگردد ایالات متحده اقدام مشابه انجام داد و آماده رایزنی با ایران در جهت این هدف خواهد بود.»

حتما بخوانید:  اقدام نابهنجار جو بایدن در یک دیدار دیپلماتیک

«دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس بعد از گفت‌وگو با همتایانش گفت: «ما مطمئناً از خطر عدم پایبندی ایران به برجام نگرانیم. اینها همه دلایل کافی برای احیای دیپلماسی آمریکا-اروپا است.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *