اشتباه بزرگ هفته؛ پنالتی نبود آقای داوری! اشتباه بزرگ هفته؛ پنالتی نبود آقای داوری! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اشتباه بزرگ هفته؛ پنالتی نبود آقای داوری!

اشتباه بزرگ هفته؛ پنالتی نبود آقای داوری!

در دیدار معوقه از هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۱۶:۱۰ امروز (یکشنبه) در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا دو تیم بدون باخت لیگ برتر فوتبال همچنان شکست ناپذیر بمانند. برای سپاهان عزت‌الله پورغاز در دقیقه ۷۴ موفق به گلزنی شد و گل پرسپولیس را هم علی علیپور در دقیقه ۸۹ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

پنالتی پرسپولیس اعتراض سپاهانی ها را در پی داشت و کارشناسان داوری آن را اشتباه دانستند و اعلام کردند که قبل از رخ دادن خطای هند استنلی کی روش، گادوین منشا در محوطه جریمه مرتکب خطا شد. 

در ادامه صحنه پنالتی را مرور می کنیم:

در صحنه‌ای که کی‌روش استنلی و جلال حسینی به هوا پریدند، سیدجلال به توپ ضربه زد و توپ به دست کی‌روش برخورد کرد. دست کی‌روش برای به هوا پریدن ظاهرا از حالت طبیعی خارج شده بود و همان طور که در فریم زیر مشخص است، دست مهاجم سپاهان زیادی باز بود.

اشتباه بزرگ هفته؛ پنالتی نبود آقای داوری!

البته محل بحث و جدل، لحظاتی قبل از این فریم است. جایی که از نظر آن‌ها، منشا با دست و زانو به خالد شفیعی فشار آورد و او را با خطا سرنگون کرد. 

اشتباه بزرگ هفته؛ پنالتی نبود آقای داوری!

نظر چند کارشناس داوری درباره پنالتی پرسپولیس را مرور می کنیم:

نوذر رودنیل با اشاره به مهمترین صحنه بازی گفت:‌در دقیقه ۸۷ بازی داور اعلام پنالتی کرد، این پنالتی درست بود، اما قبل از صحنه پنالتی منشا روی مدافع سپاهان مرتکب خطا شد که داور به دلیل شلوغی محوطه جریمه این صحنه را ندید،‌ البته ضربه پنالتی باید تجدید می‌شد زیرا بازیکنان دو تیم قبل از زدن ضربه وارد محوطه جریمه شده بودند.

حتما بخوانید:  رضا صادقی دچار سانحه شد

سعید مظفری زاده هم درباره پنالتی گفت: در دقیقه ۸۸، کی‌روش استنلی با دستانی باز که برای زدن ضربه سر بالاتر از سیدجلال حسینی بلند شده بود با برخورد توپ به دستانش مرتکب خطای هند پنالتی شد.

هر چند که قبل از این صحنه منشا، خالد شفیعی را شارژ و بر روی آن مرتکب خطا شد. در دقایق پایانی کمال کامیابی نیا و استنلی در اتفاقی که در تصاویر تلویزیونی به نمایش در نیامد از زمین مسابقه اخراج شدند که به همین دلیل نمی‌توان درباره آن چیزی گفت.

حیدر سلیمانی درباره صحنه پنالتی پرسپولیس هم گفت: من فکر می‌کنم فغانی در این صحنه دچار اشتباه شد و این صحنه پنالتی نبود چراکه پیش از اینکه اتفاقی در محوطه جریمه رخ دهد منشا روی مدافع حریف مرتکب خطا شد و باید خطای او را ابتدا اعلام می‌کرد البته من فکر می‌کنم در ادامه در برخوردی که روی خط محوطه پنج و نیم متر بین مدافع سپاهان و علیپور رخ داد، فغانی پنالتی اعلام کرد که اگر صحنه خطای منشا را زودتر اعلام می‌کرد دیگر آن صحنه هم پنالتی نبود بنابراین فکر می‌کنم روی این صحنه داور دچار اشتباه شد.

نظر مسعود عنایت را درباره پنالتی پرسیدیم که او اینگونه پاسخ داد: « من چنین اجازه ای ندارم که درباره بازی اظهار نظر کنم اما فقط این را می توانم بگویم که در صحنه پنالتی داور می بایست ابتدا خطای بازیکن پرسپولیس را روی بازیکن سپاهان اعلام می کرد و بدین جهت پنالتی صحیح نبود.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *