اعتراضات تند نکونام علیه اشتباهات داوری‌ اعتراضات تند نکونام علیه اشتباهات داوری‌ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اعتراضات تند نکونام علیه اشتباهات داوری‌

اعتراضات تند نکونام علیه اشتباهات داوری‌

ورزش سه: جواد نکونام سرمربی فولاد پس از شکست در برابر سایپا، به شدت نسبت به عملکرد مهدوی داور مسابقه اعتراض کرد.

جواد نکونام سرمربی فولاد پس از شکست تیمش در دیدار معوقه از هفته بیست و یکم در برابر سایپا، با اعتراض شدید به داور مسابقه، در نشست خبری پس از بازی گفت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم، در مورد داوری حرف می زنم. چند روز قبل که سایپا با پیکان بازی کرد، ما اعلام کردیم که نگران این بازی هستیم. شما ببینید آن خطای هندی که گرفت و ما گل خوردیم، هند نبود. یک پنالتی را برای ما نگرفت. داور کمک کرد تا جریان بازی به روندی که سایپا می خواهد پیش برود.

او ادامه داد: این دومین دیداری است که این اتفاق رخ می دهد. مربیان حریف و مربیان تیم های دیگر هر طوری که دلشان بخواهد اعتراض می کنند. همه کار می کنند و هیچ کس هیچ چیزی نمی گوید. مطمئن باشید اگر این قضاوت را برای تیم های بالای جدول انجام می دادند استاندار، نماینده مجلس، وزیر و همه به یک نوعی اعتراض می کردند.

وی گفت: فولاد نیز ماندد مردم خوزستان مثل همیشه مظلوم است. اصلا خنده دار است این آقای مهدوی داور بازی امشب، سال گذشته در بازی با ماشین سازی گلر ما را به دلیل یک دقیقه اتلاف وقت ۲ کارت زرد داده و اخراج کرده است ولی امروز به گلر حریف هیچ کارت زردی نمی دهد. نیمه اول یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده است. در نیمه دوم که ۱۰ تعویض انجام شده، ۴ دقیقه زمان تلف شده منظور شده است که در آن ۴ دقیقه نیز دو دقیقه بازی خوابیده است و آن را منظور نمی کند.

اعتراض شدید نکونام به داوری‌های لیگ برتر

نکونام ادامه داد: در بازی که جریان بازی تماما به سود ما بود، با هندی که الکی برای سایپا گرفت، ما گل خوردیم. بازی در همانجا برایمان تمام شد. چون ما می دانستیم سایپا بازی مستقیم را انجام می دهد. تاکتیک آنها اوت بلند، ضربه ایستگاهی، توپ های برگشتی و این موارد است. داور هم به آنها کمک کرد.

حتما بخوانید:  روزگار سختِ زلزله‌زدگانِ سی‌سخت زیر بارش برف

وی گفت: آقای افشاریان! اگر قرار است بازی های اینگونه ای باشد که در ۲ هفته گذشته برای تیم من قضاوت شده است، این را اعلام کنید که ما قصد داریم داوری را همینگونه برای فولاد ادامه دهیم. ما برای چه بجنگیم؟ سال قبل ما را کشتید. امسال دوباره همین آش و همین کاسه است.

سرمربی فولاد ادامه داد: بازی با نساجی در قائمشهر سر ما را بریدند. امروز نیز دوباره همینطور. بازی با تراکتور داور آمد و از قصد پنالتی گرفت. داور با سوت زدن هایش بلد است قضاوت کند و با سوت کنترل شده می تواند به نفع تیم حریف بازی را کنترل کند. داوران این کار را بلد هستند. من هم فوتبالیست بودم نیز این را متوجه می شوم. داوران می توانند قضاوتی انجام دهند که بتوانند بازی را به نفع هر کسی که دلش می خواهد جلو ببرند. نکونام صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: متاسفانه این اتفاق اکنون برای فولاد رخ می دهد. ما چه گناهی کردیم؟ سالم کار می کنیم ناراحتیم؟ به من چه ربطی دارد که داور در بازی با پیکان به ضرر آنها قضاوت کرده است یا نه؟ من به آقای افشاریان هم گفتم باید داور این بازی یک داور قوی باشد. چون سایپا به دنبال بقا در لیگ است و ما نیز در پی کسب سهمیه هستیم.

او گفت: مدیرعامل سایپا عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است دیگر چه توقعی دارید؟ همه در فوتبال ایران شاکی هستند. هیچ کس نیست که رسیدگی کند. چه اتفاقی در فوتبالمان افتاده است؟ آقای عزیزی خادم به فوتبال کمک کنید. این اولین بار است در مورد ایشان صحبت می کنم. شما آمده اید به فوتبال کمک کنید. من مانند همه مربیان سالم کار می کنم، زحمت می کشم و تلاش می کنم.

حتما بخوانید:  شکست عجیب رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا

وی گفت: اینجوری حق و ناحق نکنید. با سوت بازی را برنگردانید. داور هرطوری که دلش می خواست خطا می گرفت. در وقت اضافه یک دقیقه با بازیکن ما صحبت می کند که بازی را به نفع حریف پیش ببرد. این کارها قدیمی شده، ما هم این کارها را بلدیم. همه چیز مشخص است و این را می فهمیم.

نکونام ادامه داد: خطای هندی که منجر به گل آنها شد هند نبود، پنالتی ما را نگرفت. سوت هایی که زده، بازی را برگردانده است. داور می گوید ۴ تا کارت داده ام، نمی خواهم دقیقه ۸۹ کارت بدهی، دستت درد نکند. این کارها قدیمی شده است. سایپا بازی قبل که به پیکان باختند، هزار و یک مدل اعتراض کردند و امروز نتیجه آن را گرفتند. تمام دوستان من نیز با من تماس گرفتند و گفتند به داور حواستان باشد و امیدواریم خوب قضاوت کنند.

سرمربی فولاد ادامه داد: داور امروز باب میل سایپا قضاوت کرد. شما ببینید آنها اصلا به کدام تصمیم داور اعتراض کردند؟ هیچی. فقط ما اعتراض می کردند. داوری به آنها کمک می کرد. اصلا خطای هند منجر به گل اولشان خنده دار است. در فاصله نیم متری توپ به دست بازیکن من برخورد می کند و خطا می گیرد. همان خطا را ۳ متر جلوتر کاشته اند و داور می گوید درست است و همان توپ به گل تبدیل شد. یک پنالتی برای ما نگرفت. برید ببینید این صحنه پنالتی بود یا نه؟ ببینید هند بود یا نه؟

وی ادامه داد: الان دوباره می خواهند عذرخواهی کنند؟ بازی با نساجی به آقای افشاریان گفتم کمک داور بازی ما اشتباه کرد و نمی خواهد او را محروم کنید. من مردانگی کردم ولی این تیم داوری را محروم کنید. این چه داور و کمک داوری بود که امروز گذاشته بودید؟ پدر تیم ما را در آوردید. من بازی برده را باخته ام. اصلا سایپا نمی توانست کاری بکند. فقط با خطا و اوت آنها جلو می آمدند.

حتما بخوانید:  تجمع علیه روحانی در دانشگاه تهران

سرمربی فولاد در ادامه اضافه کرد: بازی باب میل آنها جلو رفت. چرا درمورد صحنه های دیگر اعتراض نمی کنم؟ من هم در این مملکت فوتبال بازی کردم و زحمت کشیدم. الان هم زحمت می کشم. یا حقم را به من بدهید یا من هم اعتراض کنم و بگویم من را مادام العمر محروم کنید و من را از فوتبال بیرون کنید. هر کسی اینگونه حرف می زند، هفته بعد ورق برمیگردد. از الان هم می گویم هفته بعد هم خطاهای ۵۰ – 50 را به نفع حریف بگیرید ولی داور خوب انتخاب کنید.

نکونام با صدای گرفته با عصبانیت ادامه داد: نمی توانیم اینگونه جلو برویم. قرار نیست که این همه هزینه شود و ما وقت بگذاریم، استرس بکشیم و کمک داور جلوی من بایستد و بخندد و بگوید آقای نکونام یک متر جلو بردن توپ عیب ندارد. چرا عیب ندارد؟ بیا مربی و فوتبالیست شو تا بفهمی استرس و زیر فشار تماشاچی قرار گرفتن یعنی چی.

وی گفت: اینجوری نیست که هند را علیه تیم من بگیرد و اعتراض کنیم و بگوید نه هند درست بوده است. الان کی می خواهد جواب این اشتباه را بدهد؟ بازی با نساجی ۳ امتیاز را از ما گرفتند، چه کسی پاسخگو است؟ بسه دیگه آقا، بسه. پارسال سر ما را بریدند و دومی را از ما گرفتید و هیچی نگفتیم، الآن دوباره شروع شد؟ تا می بینید فولاد مدعی است، ما را می زنید؟

سرمربی فولاد در پایان گفت: ما راحت تر از بقیه هستیم، ما را می زنند. چرا برای تیم های بالای جدول و آن ۵ تیمی که خودتان می دانید، کسی علیهشان قضاوت نیم کند و هیچ وقت به داوری اعتراض ندارند؟ چرا همیشه ما باید حرص بخوریم؟ چرا تیم هایی که زور ندارند باید حرص بخورند؟ نه آقا بسه، جمع کنید تو رو قرآن.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *