افغان‌ها قسطی به ایران می‌آیند، عراقی‌ها با ماشین افغان‌ها قسطی به ایران می‌آیند، عراقی‌ها با ماشین | آوتاف
خانه / اخبار داغ / افغان‌ها قسطی به ایران می‌آیند، عراقی‌ها با ماشین

افغان‌ها قسطی به ایران می‌آیند، عراقی‌ها با ماشین

برترین‌ها: همزمان با انتشار گزارشی در شماره امروز روزنامه ایران مبنی بر مشکلات مهاجران افغان برای ورود به ایران، سخنگوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره اعلام کرد که عراقی‌ها با وسایل نقلیه شخصی خود می‌توانند از تمام گذرگاه‌های مرزی وارد ایران شوند.

افغان‌ها قسطی به ایران می‌آیند، عراقی‌ها با ماشین

روزنامه ایران نوشت: همه مهاجرهای افغان برای ماندن به ایران نمی‌آیند بلکه به ایران می‌آیند تا خود را به کشورهای اروپایی برسانند و این مسیر گاهی برای یک مهاجر افغانستانی ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد. مثلاً یکی از مهاجر‌ها ۱۵ سال در ایران و ترکیه و کشورهای دیگر کار کرده تا به انگلستان برسد اما بعد از رسیدن به مقصد به بهانه انتقال به کمپ توسط مأمورها سوار هواپیما شده و دوباره راهی کابل شده است.

یکی از مهاجران هر بار که به ایران آمده، ۲میلیون تومان به قاچاق بر داده تا او را به تهران برساند یا قرار شده پول را بعداً قسطی بدهد. او مجبور شده در یک مسیر خاکی به همراه ۴۰ نفر در یک وانت کهنه دراز بکشد یا ۱۶ نفری در پژو پنهان شوند و در آخر هم ۷ ساعت زیر اتوبوس کنار چرخ‌ها پناه گرفته تا خود را به ایران برسانند.

گردش مالی ۶۰۰ میلیاردی مهاجرهای غیرقانونی

مدیر پژوهش‌های انجمن دیاران درباره وضعیت انتقال مهاجرهای افغان به ایران، این‌طور می‌گوید: در برخی از موارد مسئولان مباحثی را در مورد این مهاجرها مطرح می‌کنند که به نظر من درست نیست. به طور مثال، می‌گویند که مهاجرها و افغان‌ها مشاغل ایرانی‌ها را دزدیده‌اند. به نظر من این اظهارنظرها فقط برای توجیه بیکاری جوان‌های ایرانی است. حقیقت طلب معتقد است، مهاجرهای غیرقانونی تأثیر مثبتی بر اقتصاد ایران دارند.

حتما بخوانید:  توضیح آقازاده حدادعادل درباره طعنه‌های کرونایی

او همچنین، از پدیده‌ای به‌نام افغان کشی در جنوب کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: بر اساس آمار سالانه ۴۰۰ هزار اتباع افغانستانی به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند که در این بین اگر ۲۰۰ ماشین هم کار جا به جایی آنها را انجام دهند، حدوداً ۶۰۰ میلیارد تومان گردش مالی انجام می‌شود. به‌گفته مدیرپژوهش‌های انجمن دیاران، این شغل بیشتر در جنوب کشور اتفاق می‌افتد که عامل اصلی آن هم بیکاری مردم آن مناطق است.

افغان‌ها قسطی به ایران می‌آیند، عراقی‌ها با ماشین

عراقی‌ها می‌توانند با وسایل نقلیه شخصی وارد ایران شوند

ایسنا نوشت: محمد اسماعیلی، سخنگوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در گفت‌وگو با پایگاه خبری المربد اعلام کرد که مسافرین عراقی از این پس مجاز هستند با وسایل نقلیه خود از تمام گذرگاه های مرزی از جمله مرز شلمچه وارد ایران شوند.

وی افزود که شرط ورود وسایل نقلیه عراقی به ایران این است که راننده باید مالک خودرو باشد و صاحب وسیله مبلغ ۲۵۰ دلار برای بیمه پرداخت کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *