امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد

امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد

روزنامه خراسان در گزارشی به سراغ کمپ‌های لاکچری ترک اعتیاد رفته و ابعاد هزینه‌های سرسام‌آور این مراکز را بررسی کرده است.

امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد

در خلاصه این گزارش آمده:

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، واژه‌های لوکس و لاکچری را که دیگر جزو ادبیات جامعه ما هم شدند در مقابل کمپ‌ها و کلینیک‌های ترک اعتیاد ببینید. کمپ‌هایی با امکانات هتل‌های چند ستاره و تفریحاتی بیشتر از اردوهای دوران مدرسه. خلاصه آن‌ که در پرونده امروز زندگی سلام، قصد ترک برادر فرضی‌ام از ماده مخدر شیشه را بهانه کردم تا با چند کمپ‌ و کلینیک خصوصی معروف و گران درشهر های تهران، اصفهان و…تماس بگیرم، از کم‌و‌کیف آپشن‌هایشان سر در بیاورم، منوی قیمت‌هایشان را بگیرم و … . همچنین از یک پژوهشگر اعتیاد پرسیدیم که آیا احتمال موفقیت ترک در کمپ ‌های لاکچری بیشتر است یا بهره‌مندی از این امکانات تاثیری در روند این ماجرا ندارد؟

استخر،بدنسازی، پلی‌استیشن و …؛ هزینه تقریبی؟ ۳۰ میلیون تومان

امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد

استخر و میز بیلیارد تا سالن بدنسازی و تخت ‌های آنکادر شده در فضایی مفرح و شاد در تبلیغات سایت پذیرش و در کنار واژه‌هایVIP و لاکچری این کمپ خودنمایی می‌کند . پاسخ گوی تلفن این کمپ که نسبت به موردهای قبلی خوش انصاف‌تر است، درباره شرایط ترک دادن معتادان می‌گوید: «ما هم در این جا دوره‌های ۲۱ روزه داریم که هزینه این دوره سه هفته‌ای می‌شود حدود هفت میلیون تومان. البته به دلیل این که شما دور از تهران هستید، این امکان برای ما فراهم است که برای بیمار شما یا آمبولانس بفرستیم یا شما را به یکی از افرادی که آمبولانس خصوصی دارند، معرفی کنیم. اما توصیه من این است که فرد خودش با پای خودش به این کمپ بیاید. با توجه به اعتیاد برادر شما به مصرف شیشه این دوره ۲۱ روزه باید حداقل ۲ یا ۳ دوره دیگر تکرار شود و حدود دو ماه را در این کمپ بگذراند و هزینه آن حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد شد. برای پذیرش بیمار هم ما تمام آزمایش‌ها از pcr تا اعتیاد و … را انجام می‌دهیم. فقط قبل از ورود بیمار برای تکمیل پرونده لطفا به صورت حضوری به ما مراجعه کنید».

حتما بخوانید:  ملی‌پوش کشتی فرنگی به تابعیت صربستان درآمد

دارای پزشک، پرستار،خدماتی و روان‌شناس ۲۴ ساعته؛ هزینه تقریبی؟ از ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان

امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد

شخصی که گویا منشی آن جا بود گفت: «برای ورود به این جا هر فرد بیمار باید تست بدهد تا میزان و نوع مصرف موادش مشخص شود. راجع به قیمت‌ها هم باید بگویم اتاق‌های عمومی ما شبی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و اتاق‌های خصوصی، برای هر شب دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. دوره‌های ما از ۱۴ روز شروع می‌شود و بسته به شرایطی که بیمار دارد می‌تواند در همان ۱۴ روز تمام شود که بعید می‌دانم یا این که ممکن است طولانی‌تر شود. به همه این هزینه‌‌ها یک مبلغ مازاد برای دارو و آزمایش هم باید اضافه کنید که حدود یک تا ۳ میلیون تومان است و در آخر به کل هزینه‌ها اضافه می‌شود. برای انتقال بیمار هم باید با آمبولانس خصوصی هماهنگ کنید که قیمت آن با توجه به مسیر متفاوت است. برای تضمین بهبودی هم، اگر اجازه بدهید کل پروسه تکمیل شود چرا که نه، مطمئن باشید که ترک موفقی خواهد داشت».

آپشن بیهوش‌ کردن معتاد برای انتقال به کمپ! هزینه تقریبی؟ ۱۱ میلیون تومان

امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد

به سراغ یکی از موسسات ارسال آمبولانس ‌های خصوصی رفتیم. این موسسه که برای کمتر شدن هزینه‌ها اصرار به آوردن بیمار با پای خود دارد، می‌گوید: «برای انتقال بیمار بهتر است ایشان را با پای خودش به تهران بیاورید. با این کار خیلی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی‌ می‌شود. اما اگر نتوانستید و اصرار دارید تا تیم ما برای انتقال بیمار از مشهد به تهران بیاید، باید هزینه‌ای حدود ۱۱ میلیون تومان کنار بگذارید. روش انتقال ما هم به این صورت است که در خیابان یا ملأعام به دلیل جرم بودن نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم و فقط باید منزل باشد تا ما بتوانیم فرد مد نظر را بیهوش کنیم و سپس به کمپ انتقال دهیم. در تمامی طول مسیر هم باید یک نفر، همراه بیمار باشد. اگر مایل هستید اعلام کنید تا همین الان اقدام کنیم و خدمت‌تان برسیم».

حتما بخوانید:  نمایندگان به روحانی: تیم اقتصادی دولت را برکنار کن

ترک اعتیاد در ۲۱ روز؟

امکانات برگ‌ریزان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد

نکته مهم این است که درمان صرفا آزمایش منفی نیست بلکه منظور از ترک و بهبودی، ترک مواد و هرگونه رفتار آسیب‌زای همراه با آن است چرا که برخی از افراد مواد را به طور موقت ترک می‌کنند ولی همچنان برخی از رفتارهای متاثر از سوء مصرف را دنبال می‌کنند که این نشان می‌دهد فرایند درمان به درستی طی نشده است. حال به نظر شما در ۲۰ روز یا بیشتر می‌توان مواد و رفتارهای همراه آن را ترک کرد؟ به یاد داشته باشید برای ترک اعتیاد، گاهی استمرار درمان‌ها تا پایان عمر مدنظر است و به نظر هر آن چه که در کوتاه مدت به دست آید، در کوتاه مدت هم از دست می‌رود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *