انتقاد تند دکتر مرندی از عملکرد وزارت بهداشت انتقاد تند دکتر مرندی از عملکرد وزارت بهداشت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انتقاد تند دکتر مرندی از عملکرد وزارت بهداشت

انتقاد تند دکتر مرندی از عملکرد وزارت بهداشت

خبرگزاری فارس: سیدعلیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در واکنش به ادعای واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه اظهار داشت: به طور مثال با تزریق واکسن سرخک ۷۵ درصد مصونیت ایجاد می‌شود، اما برای کرونا این طور نیست و این مصونیت کمتر است و متأسفانه اکنون اشتباهی که از مسؤولان دانشگاه‌ها یا وزارتخانه می‌شنوید و دیگران نیز از آن تبعیت می‌کنند، این است که اعلام می‌کنند اگر۷۰ درصد واکسینه شوند جاده‌ها، مکان‌های عمومی و… بازگشایی خواهند شد، ولی این موضوع منطقی نیست.

مرندی اضافه کرد: اینکه اعلام کردند با تزریق ۷۰ درصد دز اول واکسن جشن واکسیناسیون برگزار می‌کنیم منطقی نیست و دز اول واکسن تأثیر بسیار ناچیزی دارد و درواقع اصلا اثر محافظتی در برابر کرونا نخواهد داشت. لذا باید حداقل دو دُز تزریق شده باشد که در این صورت نیز به صورت کامل ایمنی و مصونیت ایجاد نمی‌کند.

انتقاد تند مرندی از وزارت بهداشت: مردم را گمراه می‌کنند

وی ادامه داد: لذا باید حدود دو هفته زمان از تزریق دز دوم بگذرد تا مصونیت ایجاد شود. بنابراین هر درصدی که از واکسینه شده‌ها اعلام می‌شود باید شامل دز دوم هم باشد؛ نه اینکه دز اولی‌ها را جزو واکسینه شده‌ها اعلام کنیم. اکنون در رسانه‌ها مجموع دز اول و دوم را محاسبه و اعلام می‌کنند؛ در صورتی که اصلا نباید این طور باشد، لذا باید شمارش دو دز تزریقی محاسبه شود.

وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: تزریق دو دز واکسن کرونا به ۱۲ میلیون نفر قطعا مصونیت بیشتری ایجاد خواهد کرد تا اینکه به ۵۰ میلیون نفر دز اول تزریق شده باشد! زمانی که به مردم این طور و به این شکل اطلاع‌رسانی و القا می‌شود، اصلا به دنبال تزریق دز دوم نمی‌روند و می‌گویند ما جزو واکسینه شده‌ها هستیم و دیگر نیازی به تزریق دز دوم نداریم.

حتما بخوانید:  صعود جذاب لیورپول و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانی

مرندی خاطرنشان کرد: در ضمن همان طور که اعلام کردم واکسن کرونا مانند سرخک، دیفتری، فلج اطفال و… مصونیت بالا ایجاد نمی‌کنند، بنابراین با ۷۰ درصد تزریق دز دوم نیز ایمنی اجتماعی که انتظار می‌رود به صورت کامل در سطح جامعه ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: به طور مثال یکی از اساتید بنده که برای دوره آموزشی چند هفته‌ای به کانادا سفر کرده، برای بنده ایمیلی ارسال و اعلام کرده است با اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم در آنجا دو دز واکسن فایزر دریافت کرده‌اند ولی هنوز مرزهای خود را به شدت کنترل می‌کنند تا از کشور آمریکا در همسایگی خودشان ترددی صورت نگیرد.

این متخصص کودکان تصریح کرد: به طور کلی می‌خواهم این موضوع را اعلام کنم که آنان احتیاط واجب را در نظر می‌گیرند ولی متأسفانه در کشور ما مردم را گمراه می‌کنند و مردم نیز به پشتوانه این یک دز واکسن تالار عروسی رزرو می‌کنند، مراسم ختم می‌گیرند، درخواست بازگشایی نماز جمعه و حرم‌ها را می‌کنند و…، در صورتی که همه این موضوع را می‌دانند که خدای ناکرده با این وضعیت پیک بدتر از پیک‌های قبلی ایجاد می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اینکه مسؤولین نباید به مردم قول‌های خلاف واقع بدهند، اظهار داشت: مردم ما دو سال زندگی سختی داشتند، پس باید اجازه داده شود هر زمانی که اطمینان حاصل شد و ۹۰ درصد مردم دو دز واکسن را دریافت کردند، در آن زمان محدودیت‌ها را برداریم. وعده‌هایی که می‌دهیم باید بر مبنای علم باشد و قول خلاف واقع به مردم داده نشود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *