انتقاد تند زیدآبادی از صحبت‌های معاون رئیسی انتقاد تند زیدآبادی از صحبت‌های معاون رئیسی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انتقاد تند زیدآبادی از صحبت‌های معاون رئیسی

انتقاد تند زیدآبادی از صحبت‌های معاون رئیسی

اسکان نیوز: احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به صحبت‌های معاون رئیس جمهور درباره شیوه حکمرانی نوشت: 

رسانه‌ها به نقل از میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گزارش داده‌اند: “بر خلاف الگوی غربی که حکمرانی را مبتنی بر Nation State تعریف می‌کند، علی‌المبنا ما با این مشکل داریم و مسئلۀ ما امام و امت است؛ نظریۀ ما نظریۀ اخوت است، نظریۀ ما نظریۀ امر به معروف و نهی از منکر است. این نظریه‌ها یک پدیدۀ اضافی نیست، نظریۀ مبنایی است، یک تکلیف است.”

زیدآبادی: می‌خواهید مرزهای ایران را منحل کنید؟

نمی‌دانم معاون رئیس جمهور می‌داند یا نمی‌داند که Nation- State یا ملت – دولت اساساً ربطی به نظام سیاسی و غرب و شرق ندارد بلکه عنوانی است که بعد از پیمان وستفالی در سال ١۶۴٨ میلادی بر واحدهای سیاسی – جغرافیایی با مرزهای مشروعِ مشخص اطلاق می‌شود.

به عبارت دیگر ملت – دولت یعنی کشور یعنی جغرافیایی به نام نروژ، یا عراق یا هندوستان یا آرژانتین یا ایران. ملت – دولت یعنی جغرافیایی به نام ایران.

حالا چطور با مفهوم کشور یا ایران مشکل دارید؟ یعنی می‌خواهید مرزهای ایران را منحل کنید؟

آیا این نوع سخنان از روی فقر دانش است یا با آگاهی صورت می‌گیرد؟ اگر از فقر دانش است این قبیل افراد با چه صلاحیتی در پست‌های بالای کشور منصوب می‌شوند؟ اگر ادعا شود که در حوزۀ کاری خود تخصص دارند به چه دلیل در موضوعی بدین پایه از حساسیت ناشیانه ورود می‌کنند؟

اما اگر این نوع سخنان با آگاهی از معنای آنها مطرح می‌شود، در انحلال ایران که با توسل به هر شیوه‌ای بر آن مسلط شده‌اید چه نفعی برای خود می‌بینید؟

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  روایت عجیب یک مداح با حمله به ادبیات ایران

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *