انتقال آب از خارج کشور به دریاچه ارومیه منتفی شد انتقال آب از خارج کشور به دریاچه ارومیه منتفی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انتقال آب از خارج کشور به دریاچه ارومیه منتفی شد

انتقال آب از خارج کشور به دریاچه ارومیه منتفی شد

خبرگزاری ایسنا: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: برنامه ای برای انتقال آب از خارج از کشور به دریاچه ارومیه نداریم.

فرهاد سرخوش با رد ادای برخی در خصوص طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه از وان ترکیه اظهار کرد: فعلا هیچ طرحی برای انتقال آب از خارج کشور به دریاچه ارومیه مصوب نشده و در صورت نیاز از منابع و حوزه داخلی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب “کانی سیب” ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: با اتمام تونل انتقال آب کانی سیب، سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه وارد می شود.

سرخوش با اشاره به اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه امروز ۱۲۷۰.۷۸ است تصریح کرد: وسعت فعلی دریاچه ۲۳۲۲ کیلومتر مربع بوده و حجم فعلی آب دریاچه ارومیه ۲میلیارد و ۸میلیون متر مکعب گزارش شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با وجود بارندگی‌های چند روزه گذشته، تراز دریاچه ارومیه افزایش نیافته است گفت: با توجه به اینکه ورودی آب به دریاچه ارومیه وجود ندارد بنابراین شاهد هیچ گونه افزایش تراز آبی نبوده‌ایم.

سرخوش بااشاره به اینکه در سال ۹۷هیچ اعتباری برای ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه تزریق نشده است گفت: سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان به کل پروژه های حوزه آبریز دریاچه ارومیه تخصیصی یافته بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ادعای رویترز درباره پیام ترامپ به ایران

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *