ایران، سفیر تاجیکستان را احضار کرد ایران، سفیر تاجیکستان را احضار کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ایران، سفیر تاجیکستان را احضار کرد

ایران، سفیر تاجیکستان را احضار کرد

خبرگزاری ایسنا: سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اعلام این خبر، اظهار کرد:

امروز سفیر تاجیکستان در تهران توسط مدیرکل اورآسیای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به رفتار مقامات آن کشور در حادثه ترور دوچرخه سواران خارجی در تاجیکستان و وارد آوردن اتهامات کذب و بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

قاسمی افزود: در این دیدار به سفیر تاجیکستان توضیح داده شد که دادن آدرس غلط موجب تهییج و تشویق تروریست‌های تکفیری برای تشدید اقدامات خشونت بار خود شده است.

همچنین به موازات آن تلاش برای ایجاد تفرقه مذهبی و تبلیغ آن از طرف بعضی از محافل و اشخاص دینی و رسانه‌ای نتیجه‌ای جز ایجاد تنش، ناامنی و افزایش اقدامات تروریستی برای این کشور نخواهد داشت؛ سیاستی که نتیجه آن در اقدام غیرانسانی اخیر در کشتار دوچرخه‌سواران بی‌گناه به وضوح قابل مشاهده است.

بی‌تردید بی‌تفاوتی و تساهل نسبت به تفکر تکفیری سلفی و تشویق افراطگرایی توطئه دشمنان صلح و ثبات و امنیت منطقه است.

قاسمی گفت: در این دیدار مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام تجربه و امکانات خود را برای مقابله با جریان تکفیری افراط‌گرا با هدف تحکیم صلح و ثبات منطقه و فراهم آوردن محیطی امن برای ارتقاء رفاه و سعادت مردم منطقه در اختیار دوستان خود قرار دهد.

در این دیدار، سفیر تاجیکستان ضمن ابراز تاسف از وقایع پیش آمده اظهار کرد: مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران را به اطلاع مقامات تاجیکستان خواهد رساند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکنش ایران به‌احتمال محدودیت جدید برای ظریف

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *