ایران، مقصد محبوب گردشگران عراقی شد ایران، مقصد محبوب گردشگران عراقی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ایران، مقصد محبوب گردشگران عراقی شد

ایران، مقصد محبوب گردشگران عراقی شد

خبرگزاری ایرنا: در پی کاهش ارزش ریال در مقابل دلار و دینار عراقی، مرزهای غربی ایران، بیش از پیش شاهد سیل مسافرین کرد عراقی است که برای امور پزشکی، خرید و تفریح به کشور سرازیر شده اند.

گرمای بالای ۴۰ درجه این روزها نیز نتوانسته است مانع از تحمل سختی های عبور زمینی از مرز و سفر گسترده عراقی ها به ایران شود. حجم بالای تردد به ایران مرزهای عراق در منطقه کردستان عراق با ایران را نیز شامل شده است.

«محمد احمد» یکی از دهها شهروندی است که به همراه ۱۰ تن از اعضای خانواده اش قصد دارد به ایران سفر کند. وی در خصوص سفر به ایران به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: ما سالیانه برای امور پزشکی و تفریح به کشورهای منطقه بخصوص ترکیه می رفتیم که با توجه به قیمت ریال در مقابل دینار صلاح دیدیم به ایران سفر کنیم.

این شهروند کرد عراقی اهل اربیل در ادامه گفت: قصد داریم در سفر به ایران هم یکی از بستگان را به پزشک ببریم و هم اینکه چند روزی را در ایران تفریح داشته باشیم.

درخصوص کاهش ارزش ریال در مقابل دلار محمد احمد افزود: کاهش قیمت سبب شده است که بخش زیادی از مسافرانی که به مقصد ترکیه می رفتند امسال روانه ایران شوند.

گفتنی است مرزهای تمرچین، باشماق و پرویزخان براساس مشاهدات خبرنگار ما در اربیل شاهد صفوف گسترده برای تردد مسافرین از عراق به ایران می باشد به نحوی که این مسافرین ناچار هستند ساعتها در انتظار باقی بمانند.

«عبدالله آکره ایی» مدیرکل دفتر روابط دولت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در خصوص افزایش حجم مسافرتها به ایران گفت: روابط گسترده فرهنگی و اجتماعی، انجام امور پزشکی و فصل گردش از یک سو و کاهش ارزش ریال از سوی دیگر سبب شده است که بر میزان مسافرتها به ایران از اقلیم کردستان عراق افزوده شود.

حتما بخوانید:  لیست مشاغل مجاز در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

وی افزود: اکنون روزانه از اقلیم بالای ۳ هزار نفر به ایران سفر می کنند که نشان دهنده حجم بالای ترددهای مسافرتی است.

در خصوص اعمال محدودیت بر مرزها در سایه تحریمهای آمریکا علیه ایران نامبرده اظهار داشت: ما تابعی از دولت عراق هستیم و در خصوص مواردی کلان چون تحریمها دولت عراق باید تصمیم بگیرد.

نامبرده تصریح کرد دولت اقلیم کردستان عراق یکجانبه به این محدودیتها تن نخواهد داد و صرفا تصمیمات دولت مرکزی عراق را در این خصوص اجرا خواهد کرد.

عبدالله آکره ای با رد شایعه بستن شدن مرزها تاکید کرد که چنین خبری صحت ندارد و در دستور کار دولت اقلیم کردستان عراق قرار ندارد چرا که دروازه های مرزی یکی از منابع مهم درآمدی به شمار می روند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *