اینترنت رایگان برای هیات‌های عزاداری محرم اینترنت رایگان برای هیات‌های عزاداری محرم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اینترنت رایگان برای هیات‌های عزاداری محرم

اینترنت رایگان برای هیات‌های عزاداری محرم

ایرنا: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از رایگان بودن اینترنت برای برگزاری مراسم آنلاین عزاداری محرم خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ساترا، جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامه های محرم ۹۹ در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با محوریت ساترا در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در این جلسه گفت: مراسم‌ها با شرایط خاصی امسال برگزار می شود و تلاش‌های بیشتری برای آن صورت می گیرد. هر سناریویی که امسال پیش بیاید حاوی یک واقعیتی است که نمی شود از آن چشم‌پوشی کرد.

وی افزود: هیئت‌های آنلاین سهم بسزایی در مراسمات امسال دارند. فضای مجازی و عناصر صوتی و تصویری در مناسبت های اخیر و حتی محرم های گذشته بسیار فعال بودند، اما الان جدی تر فعالیت می کنند. رسانه‌ای‌تر شدن محرم امسال به معنای راحت تر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا اتفاق بیفتد. امامیان افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده با چند اپراتور همکاری خواهیم داشت. به این ترتیب که جلسات به صورت آنلاین و با اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی محوریت تمامی فعالیت های محرم امسال است و برنامه ها حول این سازمان اتفاق می افتد. امسال طرحی با نام «خیمه‌های رسانه‌ای» داریم که نقش ویژه در برنامه‌های اجرایی محرم امسال دارند. این طرح با نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی می شود. خیلی از سازمان‌ها و ارگان‌های رسانه‌ای در این طرح فعالیت می‌کنند مثلا سازمان صدا و سیما نیز در ادامه برنامه سال های گذشته خود که هیات‌ها را پوشش می داد، امسال پر رنگ‌تر خواهد بود.

حتما بخوانید:  بهداد سلیمی طلا گرفت و خداحافظی کرد

امامیان گفت: فرض ما این است که امسال خلا دو سال پیش فعالیت‌های رسانه‌ای جبران شود. البته پیش از این هیئت های بزرگ ما خدمات صوتی و تصویری خوبی ارائه می کردند، بنابراین کار جدید نیست اما باید نظام مند باشد و نه با حضور حداکثری مردم و تنها در فضای مجازی بدون حضور مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی گفت: برای همه روشن است که این روزها گویی با جهان دیگری مواجه هستیم. اهمیت رسانه و فضای مجازی و صوت و تصویر فراگیر به دلیل اهمیت مردم مهم است. مجموعه صوت و تصویر می تواند در همه زمینه ها نقش آفرین باشد. در سازمان تبلیغات شان جدیدی بر عهده ما است. ما مسئول برگزاری مراسم و مسئول بررسی نظرات خبرگان و نخبگان این حوزه هستیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: از طرفی رهبر معظم انقلاب نیز دستور دادند سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری مراسمات، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد کرونا باشد. سال گذشته سازمان صرفا وظیفه اجرایی و تسهیل‌گری برگزاری مراسم‌های محرم را داشت. همان‌طور که شلختگی‌ها در برنامه های اجرایی، ناهماهنگی ایجاد می کند، چند پارگی در تنظیم قواعد و دستورات، آشفتگی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: طبیعتا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب تمامی دستورات از ستاد کلی مبارزه با کرونا صادر می‌شود. وظیفه ما هم افزایی بیشتر برای رسیدن به برنامه‌ای واحد در محرم امسال است. همه قواعد بهداشتی با لطف مردم رعایت خواهد شد. همان طور که در مراسمات اخیر نیز مانند شب قدر این اتفاق افتاد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *