بازگشت فوتبالیست نامدارِ مخالف نظام به کشور؟! بازگشت فوتبالیست نامدارِ مخالف نظام به کشور؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازگشت فوتبالیست نامدارِ مخالف نظام به کشور؟!

بازگشت فوتبالیست نامدارِ مخالف نظام به کشور؟!

تابناک ورزشی: کمیته ملی المپیک از ماه‌های آغازین ورود صالحی امیری در حال ساخت و تکمیل موزه ورزش ایران است. در این پروژه قرار است تندیس های بزرگان و اسطورهای ورزش و فوتبال ایران نیز ساخته شود. تندیس ۱۵ فوتبالیست بزرگ ایران به انتخاب مسئولان و کارشناسان کمیته ملی المپیک و مشورت آن ها با فوتبالی‌ها و همچنین تندیس ۱۵ فوتبالیست دیگر به پیشنهاد کانون مربیان ساخته می شود. تندیس پرویز قلیچ‌خانی نیز در این پروژه ساخته می شود و در موزه ورزش کمیته ملی المپیک قرار می گیرد.

بازگشت فوتبالیست نامدار مخالف نظام به کشور!

طبق صحبت‌های حسین شمس گویا سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ساخت تندیس پرویز قلیچ خانی را به کانون مربیان اعلام کرده و همچنین خبر از تماسش با قلیچ خانی داده است. گویا صالحی امیری به کانون مربیان اعلام کرده حتی با پرویز قلیچ خانی برای بازگشت او به ایران تماس گرفته و از این پیشکسوت فوتبال ما دعوت کرده تا به کشور بازگردد.

قلیچ خانی که در دوره پهلوی به دلیل مبارزات سیاسی اش از سوی ساواک دستگیر شده بود و برای مدتها پیراهن تیم ملی را از دست داد، هنگام پیروزی انقلاب در تیم سن خوزه آمریکا بازی می‌کرد و پس از پایان دوران حرفه‌ای بازی، مدتی هم فعالیت های سیاسی در مخالفت با جمهوری اسلامی داشت اما اکنون سالهاست که فعالیت پررنگ و جدیدی نداشته است.

پرویز قلیچ‌خانی ۶۶ بازی ملی به همراه ۱۴ گل ملی در کارنامه دارد که تا قبل از انقلاب دومین بازیکن از لحاظ تعداد بازی ملی بعد از علی پروین بوده است. او همراه تاج یا همان استقلال فعلی در سال ۱۹۷۰ قهرمان جام باشگاه های آسیا شد و در سال‌های ۴۴ و ۵۱ ، عنوان مرد سال فوتبال ایران را کسب کرد.

حتما بخوانید:  بهروز عطایی رسما سرمربی تیم ملی والیبال شد

بازگشت فوتبالیست نامدار مخالف نظام به کشور!

بازگشت او به کشور احتمالا باید با برخی نهادهای امنیتی و نظارتی کشور از جمله شورای عالی امنیت ملی هماهنگ شده باشد، وگرنه صالحی امیری قطعا خودسر دست به چنین اقدامی نمی‌زد.

باید دید موجبات بازگشت یکی از بزرگان تاریخ فوتبال ایران به کشور فراهم می شود و آیا پرویز قلیچ خانی به ایران باز می گردد؟

قلیچ خانی پیش از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ ، یکی از نوادر فوتبال ایران بود که در قهرمانی های سه گانه تیم ملی در جام ملت‌ها نقشی کلیدی و پررنگ ایفا کرد و درخشش او از صفحات تاریخ فوتبال آسیا حذف ناشدنی است. هنوز هم رکورد سه قهرمانی پیاپی او در قاره آسیا دست نخورده باقی مانده است.

نام او در تاریخ فوتبال ایران در کنار و همردیف علی پروین، علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، ناصر حجازی، حسین کلانی ، احمد عابدزاده و … جزو اسطوره‌های فراموش ناشدنی به حساب می‌آید.

اگر ادعای حسین شمس صحیح باشد، بازگشت قلیچ خانی می تواند به سالها دوری ستاره های ملی و سابق ورزش کشور از وطن پایان دهد و آغاز موج بازگشت آنها با سلیقه‌های مختلف به دامن خاکی که برای آن افتخار آفریدند، باشد.

دیروز سید ابراهیم رییسی ، رئیس جمهور منتخب در انتخابات سیزدهمین دوره، در کنفرانس خبری بین‌المللی برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور اظهار علاقه و امیدواری کرد و اعلام نمود که دولت او اقداماتی را در این زمینه انجام خواهد داد. باید منتظر ماند و اتفاقات ماه‌های آتی را به نظاره نشست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *